عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۵۵۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
یکی از مراجع تقلید شیعیان با انتقاد از سخن برخی برای اقناع کردن مردم برای حفظ حجاب و افزایش جمعیت گفتند: کسانی که حرف از اقناع در جاهایی که مایل نیستند می‌زنند در واقع کلاه سر خود می‌گذارند.
عقیقآیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، در مدرسه امیرمؤمنان(ع) با اشاره به فرازهایی از وصیت‌نامه امام علی(ع) به فرزندان شان که در آن نسبت به فراموش نکردن جهاد با مال، جان و زبان تأکید کرده اند، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از شاخه‌‌های جهاد با زبان دانست.

ایشان گفتند: این روزها عده‌ای اصرار دارند امر به معروف و نهی از منکر را بی رنگ و کم رنگ کنند، تعایبر عجیبی می‌کنند که در مسأله حجاب شما مردم را اقناع و قانع کنید که حجاب خوب است، فشار نیاورید، در ‌افزایش جمعیت مردم را اقناع کرده و فشار نیاورید تا مردم قانع شده و افزایش جمعیت صورت گیرد.

این مرجع تقلید تأکید کردند: من نمی‌دانم چرا در این‌گونه مسائل باید مردم را اقناع کرد ولی در مسأله‌ای همانند جنگل زدایی می‌گویند باید سخت‌ترین مجازات ها برای کسانی که آن‌ها را نابود می‌کنند در نظر گرفته شود تا این سرمایه ملی حفظ شود، چرا در این‌گونه مسائل مجازات و در مسأله دیگر اقناع باشد؟

آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: شما مردم را قانع کنید که جنگل‌‌ها سرمایه است، قانع کنید که مالیات برای اداره ممکلت لازم است، چرا فشارهایی می‌آورید که پدر برخی در می‌آید.

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این‌که در مسائل راهنمایی و رانندگی نیز مردم را قانع کنید تا مقرارت را رعایت کرده و از چراغ قرمز عبور نکنند، خاطرنشان کردند: چرا این همه جریمه‌های سفت و سخت، مراقبت کامل، دستورات و مأمور دارید.

ایشان تأکید کردند: کسانی که حرف از اقناع در جاهایی که مایل نیستند می‌زنند در واقع کلاه سر خود می‌گذارند؛ در تمام دنیا مصالح کشور زیر قانون رفته و قانون نیز اعتبار به ضمانت اجرایی دارد، قانون را نمی‌شود گفت هر فردی می‌خواهد انجام دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی اقناع کردن را برای گروهی اثرگذار دانست و بیان داشتند: ممکن است 50 تا 80 درصد مردم اقناع شوند، حال تکلیف بقیه که اقناع نشده‌اند چه می‌شود، با این وجود بگذاریم در مسأله جنگل‌زدایی، مالیات و دیگر مسائل افراد هر کاری می‌خواهند بکنند.

ایشان ادامه دادند: اقناع برای گروهی است؛ شل کردن مسأله حجاب با این بهانه اشتباه بزرگی است، بهترین راه نیز این است که دولت از ادارات و نهادهای زیر نظر خود شروع کند؛ مسأله بی حجابی به جاهای رسوا و خطرناکی می‌رسد، مسائل مربوط به جمعیت به جاهای خطرناک می‌رسد و مسائل دیگر که نمی‌خواهم عرض کنم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشتند: به ویژه نمایندگان مجلس مراقب باشند، به عقیده بنده مجلس کنونی اثر فراوان دارد برای این‌که نامتعادل‌ها را مقداری متعادل کند تا از مسیر تعادل خارج نشوند.

مرجع تقلید شیعیان یادآور شدند: فرد همیشه جوان، رییس جمهور، وزیر و نماینده مجلس نیست، این‌ها دوران امتحان است؛ سعی کنید از امتحان آبرومند بیرون بیاید، چرا که نتیجه امتحان معیار ثواب و عقاب الهی است.

منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین