عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۵۴۶
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
حافظ بین‌المللی قرآن مطرح کرد؛
حافظ پیشکسوت قرآن کریم با اشاره به وعده الهی مبنی بر پیروزی حق بر باطل، گفت: همواره حق و باطل با یکدیگر در حال جنگ هستند. اما قرآن پیروزی را از آن حق می‌داند، آن چنان که نشانه‌ای از باطل باقی نماند و این را سرنوشت نهایی تاریخ می‌داند به همین جهت توصیه می‌کند «وَ لاَ تَهِنُوا وَ لاَ تَحْزَنُوا وَ أَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ؛ و سست نگردید و غمگین نشوید که اگر مؤمن باشید، شما برترید».
عقیق:«سید مهدی فاطمیان» حافظ کل قرآن و استاد حفظ قرآن کریم با محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در نواره غزه، اظهار داشت: خداوند در بسیاری از آیات قرآن کریم با قاطعیت نوید تحقق پیروزی نهایی و فرا رسیدن روزی را می‌دهد که حق در سراسر جهان حکم‌فرما و بساط حکومت باطل برچیده و صالحان وارث زمین می‌شوند.

وی با اشاره به وعده الهی مبنی بر پیروزی حق بر باطل، ادامه داد: در طول تاریخ همیشه حق و باطل با یکدیگر در حال جنگ بوده‌اند ولی قرآن وعده پیروزی نهایی حق بر باطل را می‌دهد، آن چنان که همیشه نشانه‌ای از باطل باقی نماند و این را سرنوشت نهایی تاریخ می‌داند به همین جهت توصیه می‌کند ایمان داشته باشید و غصه هیچ چیز را نخورید، «وَ لاَ تَهِنُوا وَ لاَ تَحْزَنُوا وَ أَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ؛ و سست نگردید و غمگین نشوید که اگر مؤمن باشید، شما برترید» (آل عمران/ 139) چرا که برتری مال شماست.

این حافظ پیشکسوت قرآن کریم به لزوم حمایت از ستمدیده اشاره کرد و افزود: خداوند فرموده است که «الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ» پس کسانی که در راه خدا از جان و اموالشان می‌گذرند در نزد پروردگار مقامی والا دارند.

نابودی استکبار بر اساس وعده الهی محقق می‌شود

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن وعده نابودی استکبار را داده است، گفت: کسانی که از استکبار حمایت می‌کنند باید بدانند که این ظلم پایدار نیست و به زودی وعده خداوند تحقق می‌یابد.

فاطمیان با اشاره به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: جنایات اخیر صهیونیسم در غزه و کشتار کودکان بی‌دفاع و بی‌گناه امری غیرانسانی و مخالف با مفاهیم قرآنی است و به طور حتم بر اساس وعده الهی این افراد روزی به سزای اعمال خود خواهند رسید.

وی با بیان اینکه دنیای استکبار تصور می‌کند با چنین جنایاتی بر مسلمانان پیروز می‌شود، گفت: آنها فکر می‌کنند که بر دنیای اسلام چیره شده‌اند در حالی که بین تصور آنها و واقعیت فاصله بسیاری وجود دارد که امیدواریم خداوند با ظهور منجی عالم بشریت حقایق را روشن سازد.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین