عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۵۱۴
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
مسجد ارک میعادگاه شب زنده داران
کسی که عقل کامل دارد باز هم از خدا عقل کامل را مسئلت می‌طلبد ؟ برای اینکه هر لحظه احتیاج به عقل کامل دارد ، شما برای شکر هم احتیاج به عقل کامل دارید...
گزارش تصویری

عقیق: مراسم مناجات و قرآن به سر گرفتن سومین شب قدر ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان و مناجات حاج منصور ارضی با حضور پرشور مردم مومن و شب زنده دار در مسجد ارک تهران برگزار گردید.


نکاتی سخنرانی حاج منصور ارضی در شب بیست و سوم را بخوانید؛

دربارۀ زیارت چهارم آقا امیرالمؤمنین علی علیه السلام رسیدیم به اینجا که ؛ حضرت صراط واضح ، آشکار و روشن است و کسی نمی‌تواند منکر این موضوع بشود. نکته دیگراینکه امام ناصح است یعنی خیرخواه امت خود است: " الصِّرَاطِ الْوَاضِحِ وَ النَّجْمِ اللائِحِ وَ الْإِمَامِ النَّاصِحِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ" بعد عرض می‌شود یا امیرالمومنین ؛

"  أَنْتَ وَسِیلَتِی إِلَى اللَّهِ وَ ذَرِیعَتِی وَ لِی حَقُّ مُوَالاتِی وَ تَأْمِیلِی فَکُنْ لِی شَفِیعِی إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِی الْوُقُوفِ عَلَى قَضَاءِ حَاجَتِی وَ هِیَ فَکَاکُ رَقَبَتِی مِنَ النَّارِ وَ اصْرِفْنِی فِی مَوْقِفِی هَذَا بِالنُّجْحِ وَ بِمَا سَأَلْتُهُ کُلَّهُ بِرَحْمَتِهِ وَ قُدْرَتِهِ "

" تویى وسیله و سبب من  به سوى خدا،و مراست حق دوستى و آرزومندى به درگاه خداى عزّ و جل،پس شفیع من باش‏ در ایستادگى در بر آوردن حاجتم،و آن حاجت آزادى‏ام از آتش است و مرا از این‏ جایگاه با موفّقیّت بازگردان و بدست آوردن همه آنچه خواسته‏ام،به حق رحمت و قدرتش "

عقل کامل هیچ وقت به گناه فکر نمی‌کند

بحث در جایگاه زائر و سائل است که جایگاهی مبارک است و در زیارت عاشورا می‌خوانیم: " مَوْقِفٍ وَقَفَ فیهِ نَبِیُّکَ صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ " چون آن مقامی که زائر پیدا می‌کند ارزش دارد تمام این مقدمات را بیان می‌کند و همه این درخواستها را دارد تا این مطلب مهم را مسئلت می‌کند: " اَللّهُمَّ ارْزُقنى عَقْلاً کامِلاً " این همان مطلبی است که در آخر دعای عالیه المضامین مسئلت می‌کند و همه بزرگان به دنبال تبیین آن هستند. عقل کامل باید بوی امیرالمومنین علیه السلام را داشته باشد یعنی عقل کامل سمت گناه روی نمی‌کند و هیچ وقت هم به گناه فکر نمی‌کند.

توجه داشته باشیم؛ چرا کسی که عقل کامل دارد باز هم از خدا عقل کامل را مسئلت می‌طلبد ؟ برای اینکه هر لحظه احتیاج به عقل کامل دارد ، شما برای شکر هم احتیاج به عقل کامل دارید برای تشکر هم احتیاج به عقل دارید چرا؟ مثلاً برای برگزاری هر جلسه در این مکان فقط در مسجد حدود صدو پنجاه نفر همکاری و فعالیت دارند آن هم قبل از شروع مراسم، تازه این غیر از اورژانس ، آتش نشانی ، هلال احمر ، پلیس ، صداو سیما، رادیو، فیلمبردار و حتی ساختمانهای مجاور و پارکینگی ولو اندک نسبت به جمعیت که به ما اختصاص دادند، از همه اینها باید تشکر کرد حالا یکی از اینها ممکن است خسته بشود و رفتاری انجام دهدکه زینت مجلس نیست او را ببخش چون این ماه، ماه بخشش است همه حال و هوای خدایی دارند راحت می‌توانیم ببخشیم این هم کمی فکر و عقل می‌خواهد

کمترین کار ما دراین مجالس بایدیاد کردن واستغفار برای آنهایی باشد که در محیطی نا امن گرفتار شدند

عقل کامل یعنی زود جوش نیاوریم و صراط واضح را ببینیم لذا در دعای چهل و یکم صحیفه امام چهارم می‌فرماید:

" فى مَسالِکِ الْامِنینَ واجْعَلْنِی فِی فَوْجِ الْفَائِزِینَ وَ اعْمُرْ بِی مَجَالِسَ الصَّالِحِینَ "

" خدایا مرا در راههاى ایمنان ببر و طوری من را قرار ده که هر مجلسی که برای تو است می‌روم آبادش کنم "

اینکه در این مجالس با آرامش نشستیم و در امنیت هستیم کمترین کارمان بایدیاد کردن واستغفار برای آنها که در محیطی نا امن گرفتار شدندباشد مثل فلسطینی‌ها و عراقی‌ها این کمترین کار ممکن  است. دعای ما باید مثل بارش باران باشد که برای دنیا خیر دارد همچنین لعن و نفرین به این جنایتکاران داعش و صهیونیسم در عراق و فلسطین و دولت‌های حامی آنها داشته باشیم که به خواست خدا ضربه ای کاری به آنها وارد بیاید{ آمین جمعیت } ان شاء الله در همین ساعت مردم غزه از شر صهیونیستها راحت بشوند { آمین جمعیت }

بایدتوجه داشت قبل از خود برای همسایگانمان دعا کنیم بعد برای خودمان استغفار کنیم! شما که یک صلوات برای همه مسلمانان و کمک به همه انها می‌فرستی اثردارد. این مطلب تو را قرار می‌دهد در فوج فائزین  ( دسته رستگاران ) از جمله همان رستگارانی که سرآمدشان کسی است که فرمود "  فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَةِ " اصلاً می‌شویم از وجود او " شِیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِینَتِنا " امیرالمومنین خیلی خرج ما کرده ،ایشان به تمام شیعیان خود توجه داشتند از همان ابتدا از اجدادما تا فرزندان ماو...

" وَ اعْمُرْ بِی مَجَالِسَ الصَّالِحِینَ " آبادانی و عمران مجالس صالحین را در دستان من قرار بده این است که آبادانی یک هیئتی می‌تواند یک شهر را آباد کند .

پاک شدن ازدسته اشقیاء و ثبت شدن درزمره سعادتمندان

 در دعای شب بیست و سوم می‌فرماید:" اللَّهُمَّ امْدُدْ لِی فِی عُمُرِی " " خدایا عمرم را طولانى گردان "

نمی‌فرماید فی طاعتک چرا که بنده خود را در سرزمین طاعت می‌داندوهمانطورکه خداوند دستورداده ، اوامرالهی را خرد خرد انجام می‌دهد؛ با خوبها همنشین شده، حلال وحرام را رعایت می‌کندو... پس چرا عمر طولانی از خدا نخواهد؟

" أَوْسِعْ لِی فِی رِزْقِی وَ أَصِحَّ لِی جِسْمِی "

" روزى‏ ام را وسعت بخش و بدنم را تندرست بدار "

همین هم نفسی با خوبهای در گاه خدا صحت و سلامت می‌آورد و رزقی از این بیشتر نیست.من خودم را غرق در دوستداران اهل بیت(ع) می‌دانم و خودم را به آن حد نمی‌بینم که بگویم هم نفس اهل بیت(ع) هستم.

در مجلس ابی عبدالله(ع) که قرار بگیری می‌گویی " وَ بَلِّغْنِی أَمَلِی " من را به آرزوهایم برسان. چون دیگر دنبال آرزوهای دم دستی و بی خودی نیستی .هم نشین ذکر ابی عبدلله(ع) آرزوهای بلند برای خود و دیگران دارد این چهار مقدمه برای این بود که بفرماید :

" إِنْ کُنْتُ مِنَ الْأَشْقِیَاءِ فَامْحُنِی مِنَ الْأَشْقِیَاءِ "

اگر من در زمره انسانهای شقی هستم من را از این گروه پاکم کن ، چون من اگر پاک نشوم با ابن ملجم و داعش و صهیونیست دریک گروه و دسته هستم. در غیراین صورت است که جزءگروه "واکْتُبْنِی مِنَ السُّعَدَاءِ " در می‌آیم. سعدا همان سعادتمندان هستند؛ زائرین امیرالمومنین از دور و از نزدیک، زائر ابی عبدلله و امام رضا علیهم السلام   " یَمْحُو اللَّهُ مَا یَشَاءُ وَ یُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ أُمُّ الْکِتَابِ " اگر خدا بخواهد محو می‌کند و ثابت می‌دارد نام ما را در ام الکتاب و کسی نمی‌تواند تغییری ایجاد کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین