عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۵۰۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۱
دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی،حجت‌الاسلام معلمی از اتمام مراحل نگارش شرح و نقد «تمهید القواعد» خبر داد و گفت: این اثر به زودی از سوی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر می‌شود.

عقیق:حجت‌الاسلام حسن معلمی دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی و شارح «تمهید القواعد» ابن‌ترکه درباره این نوشتار گفت: این کتاب شرحی بر تمهید القواعد به علاوه تعلیقاتی بر متن اصلی برای از بین بردن ابهامات متن و افزودن نکات ضروری در انتهای آن است.

وی با اشاره به اینکه متن اصلی این نوشتار برای ابوحامد محمد اصفهانی و شرح آن توسط علی بن محمد ابن ترکه است که دوباره توسط بنده شرح شده، توضیح داد: استدلال‌های این اثر بررسی و در متن به صورت تعلیقه افزوده شده و تحت عنوان نکات ضروری تبیین و در چکیده ارائه شده و در واقع این اثر یک نوع طرح کلاسیک است.

معلمی در ادامه افزود: این نوشتار درباره عرفان استدلالی است که این نوع عرفان برگرفته از آیات و روایات و اسلام است براین اساس که همه مباحث عرفانی با دلیل و استدلال بیان شده است.

دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی بخش اصلی و مهم این اثر را نقد بر تمهید القواعد به شمار آورد و گفت: نقادی در این اثر بسیار شده و جای نقد نیز زیاد بوده است.

حجت‌الاسلام معلمی با تأکید بر اینکه کتاب حاضر برای دانشجویان و طلاب و اساتید قابل مطالعه و استفاده است، اظهار داشت: این نوشتار توسط مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به زودی منتشر خواهد شد.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین