عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
عقیق: پیامبر اعظم(ص) در کنار دیگر عبادت‌ها، به اعتکاف توجه ویژه‌ای داشتند. آن حضرت برای انجام این مهم و برای اعتکاف ماه رمضان، به ویژه دهه آخر آن اهتمام می‌ورزیدند و آن را با دو حج و دو عمره برابر می‌دانستند.

حضرت رسول(ص) ابتدا دهه اول ماه رمضان، سپس دهه دوم و در نهایت، دهه سوم این ماه را برای انجام اعتکاف برگزیدند و پس از آن تا آخر عمر، بر اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان مداومت داشتند، چون دهه آخر ماه رمضان فرا می‌رسید، پیامبر رخت خواب خویش را جمع می‌کردند و خود را کاملاً آماده عبادت می‌نمودند و در زیر سایبانی که برای ایشان فراهم می‌شد به عبادت می‌پرداختند.

امام خمینی(ره) می‌فرماید: با فضیلت‌ترین اوقات اعتکاف ماه رمضان است و برترین ایام ماه رمضان، دهه آخر آن است.

از این رو مسجد المهدی(عج) قصد دارد در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه مصادف با روزهای 25، 26 و 27 ماه مبارک رمضان (31 تیر تا 2 مرداد) برنامه معنوی اعتکاف رمضانیه را ویژه برادران برگزار کند.

این مراسم معنوی با سخنرانی آیت‌الله محمدعلی جاودان و حجج اسلام کاظم صدیقی، میرهاشم و با مداحی ماشاءالله عابدی و مصطفی سماواتی برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این مراسم معنوی می‌توانند بعد از نماز مغرب و عشا به مسجد المهدی به نشانی: میدان بهارستان، پشت ساختمان مجلس شورای اسلامی، خیابان شهید دیالمه مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 33541755 تماس بگیرند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فرهنگی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
2
1
با سلام؛
چرا خواهران نباید فرصت حضور در چنین مراسمی را داشته باشند؟
لطفا مخصوصا در این مراسمها که هر جایی هم برگزار نمیکنند، امکان حضور خانم ها هم فراهم بشود.
گمنام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
0
2
دست حاج اقای ناسخیان درد نکنه
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین