عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۷
ده مرتبه بگو: أَعُوذُ بِاللَّهِ السَّمِيعِ الْعَلِيمِ؛ «پناه مى‏ برم به خداى شنواى دانا»، در هنگامى كه آفتاب طلوع مى‏ كند، و ده مرتبه در هنگامى كه غروب مى‏ كند.

عقیق:عبداللَّه بن ميمون، از امام جعفر صادق عليه السلام روايت كرده است كه: «على عليه السلام چون صبح مى‏ كرد، سه مرتبه مى ‏فرمود كه:
سُبْحانَ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ سُبْحانَ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ سُبْحانَ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ؛ «پاك و منزّه است پادشاه به غايت پاكيزه. پاك و منزّه است پادشاه به غايت پاكيزه. پاك و منزّه است پادشاه به غايت پاكيزه»، و مى‏ فرمود كه: اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ ... وِبِقُدْرَتِكَ عَلى‏ خَلْقِكَ؛ «خداوندا! به درستى كه من پناه مى ‏برم به تو از برطرف شدن نعمت تو، و از گردانيدن عافيت تو، و از ناگهانى سزا و عقوبت تو، و از دريافتن بدبختى، و از بدى آن‏چه پيشى گرفته در شب. خداوندا! به درستى كه سؤال مى‏ كنم تو را به عزّت پادشاهى تو، و سختى توانايى تو، و به بزرگ سلطنت تو، و به توانايى تو بر آفريدگان خود»، بعد از آن، حاجت خود را بخواه». 
علا بن كامل‏ روايت كرده است كه
شنيدم از امام جعفر صادق عليه السلام كه در نزد شام مى ‏فرمود:
 «وَاذْكُرْ رَبَّكَ فى‏ نَفْسِكَ تَضَرُّعاً وَخيفَةً ودَوْنَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ؛ و ياد كن پروردگار خود را در دل خود از روى زارى و ترس، و بدون آشكارِ از گفتار». 
و نيز آن حضرت مى‏ فرمود: «لَا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ ... وَهُوَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ؛ نيست خدايى، مگر خدا، در حالتى كه تنها است. نيست شريكى از براى او، و او را است پادشاهى و او را است ستايش. زنده مى‏ گرداند و مى‏ ميراند و مى‏ ميراند و زنده مى‏ گرداند، و او زنده‏ اى است كه نمى‏ ميرد، و او بر هر چيزى توانا است».
راوى مى‏ گويد كه: عرض كردم كه: «بِيَدِهِ الْخَيْرُ» فرمود: «به درستى كه خير و خوبى در دست او است، وليكن چنان كه من مى‏ گويم، بگو. ده مرتبه بگو: أَعُوذُ بِاللَّهِ السَّمِيعِ الْعَلِيمِ؛ «پناه مى‏ برم به خداى شنواى دانا»، در هنگامى كه آفتاب طلوع مى‏ كند، و ده مرتبه در هنگامى كه غروب مى‏ كند.


پی نوشت :

تحفة الأولياء (ترجمه أصول كافى)، ج‏۴، ص430و431.

منبع:افکار

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین