عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۶۹۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
توفیق الهی، موعظه درونی و قبول و پذیرش از مربی و شخص خیرخواه سه عامل تربیتی انسان به شمار می روند که در این بین، عامل اول بسیار مهم و حیاتی است.
عقیقمعاون فرهنگی-تربیتی جامعة المصطفی(ص)، در جمع اساتید و طلاب موسسه بنت الهدی قم، طهارت قلب آن را یکی از عوامل رشد و تکامل انسان دانسته و تصریح کرد: بر اساس خلقت، قلب انسان منشا بسیاری از صفات و ویژگی های اخلاقی است.

 حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح با بیان این که شرط هدایت در انسان را برخورداری از قلب سلیم است، خاطرنشان کرد: قلب سلیم به تعبیر قرآن، قلبی است که از آلودگی هایی چون نفاق، ریا و دیگر رذائل پاک بوده و خوف الهی در آن باشد.

وی در ادامه با اشاره به این که طبق روایات سه عامل در تربیت نقش دارد، ابراز داشت: توفیق الهی، موعظه درونی و قبول و پذیرش از مربی و شخص خیرخواه سه عامل تربیتی انسان به شمار می روند که در این بین، عامل اول بسیار مهم و حیاتی است.

معاون فرهنگی-تربیتی جامعة المصطفی(ص)، عدم توانایی در گریستن را به دلیل قساوت قلب دانسته و بیان داشت: عامل خشک شدن چشم و ناتوانی در گریستن بدلیل قساوت قلب است و عامل قساوت قلب نیز کثرت گناهان است.

 وی همچنین با اشاره به بیماری های معنوی قلب، تصریح کرد: ما باید با شناخت آسیب های معنوی قلب، آن را درمان کنیم؛ یکی از راه های درمان قلب ایمان است.

 حجت الاسلام والمسلمین صالح در پایان افزود: کسی که به خدا ایمان داشته باشد، خدای متعال قلب او را هدایت می کند و در مقابل اگر کسی نفاق پیشه کند و ظاهر و باطن او متفاوت باشد همین امر باعث سقوط آن فرد می گردد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین