عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۲
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: قلب، گوش و چشم ابزارهای شناخت و درک حقیقت هستند.

عقیق:آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در درس اخلاق خود که سه‌شنبه شب در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد به نقش گوش، چشم و قلب در شناخت و درک حقایق اشاره و اظهار کرد: همان‌گونه که برخی حقایق را با گوش می‌فهمیم و با چشم می‌بینیم، با قلب نیز درک می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی حقایق تنها با چشم دیده نمی‌شود و قلب آن را درک می‌کند، گفت: خداوند قلوبی برای آدمی قرار داده تا حقایق را درک کند و امور را بفهمد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه عمده معلوماتی که در زندگی نیاز داریم اموری است که باید دیده، شنیده و درک شود، بیان کرد: چشم، گوش و قلب ابزارهای شناختی است که خداوند به بندگانش داده تا حقایق را درک کنند و شکرش را به جا آورند.

مصباح‌یزدی با بیان اینکه مفاهیم ابزار درک، عقل است، گفت: مفاهیم، اموری حسی نیستند بلکه مجردی هستند، در واقع هر چه هست غیر از امواج نوری و صوتی است.

وی قلب را محل عاطفه و احساس دانست و خاطرنشان کرد: احساساتی مانند ترس، اضطراب و آرامش مقوله‌هایی هستند که به قلب نسبت داده می‌شود.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: خداوند چشم کسانی که محبت الهی در قلبشان قرار گرفته است و لبریز از عشق به خدا هستند را بینا می‌کند.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین