عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۳۸۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۸
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن گفت: از جمله معیارهای جامعه صالح آن است که غالب افراد آن جامعه اطاعت خدا را محور و معیار کارهای خود قرار می‌دهند و از گناه دوری می‌کنند.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم سراج ، با بیان این‌که «نقطه مقابل یک جامعه صالح جامعه‌ فاسد است» اظهار کرد: ما معتقدیم که پیامبر و ائمه اطهار (ع) معیار حق هستند و سیره و روش آنها برگرفته از مفاهیمی است که حق می‌گویند، لذا اگر می‌خواهیم معیار حق و حقانیت را تشخیص دهیم در راس تمام حق‌ها، خداوند است و خدا برای شناخت و معیار حق، پیامبران و ائمه را مامور این کار قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جامعه صالح و فاسد را مورد بررسی قرار دهیم می‌توانیم به منابع زیادی مراجعه کنیم که از جمله آن منابع دعای معروف امام زمان است که ابتدای آن با " اللهم ارزقنا توفیق الطاعه و ......"آغاز می‌شود. اگر به این دعا مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که حضرت در قالب این دعا معیارهای حق را مطرح می‌کنند و ما می‌توانیم معیارهای حق در جامعه صالح را از آن استنباط کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن گفت: از نشانه‌های جامعه صالح، خلوص نیت و صداقت افراد آن جامعه است. مردم برای رضای خدا کار می‌کنند نه اینکه بخواهند دل سایرین را شاد کنند، در راه هدف خود همواره استقامت دارند و در اهداف خود هرگز جذب دنیا نمی‌شوند اگر برای رسیدن به هدفی افراد جامعه به سمت دنیا بروند نشانه انحراف در‌ آن جامعه است. نباید فراموش کنیم که یکی از بهترین راه‌هایی که جامعه صالح را نشان می‌دهد استقامت در رسیدن به هدف است.

وی افزود: یکی دیگر از نشانه‌های جامعه صالح این است که زبان‌های افراد به نیکی باز می‌شود و دل‌هایشان همواره متوجه خداوند است، در کسب و کارشان حلال و حرام را رعایت کرده و در مسیر حق گام برمی‌دارند. در جامعه صالح افراد از ظلم و سرقت به دور هستند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن گفت: یکی از دیگر نشانه‌های جامعه صالح این است که عالمان آنها اهل زهد و خیرخواهی هستند و دنیازدگی در آن جامعه وجود ندارد، تمامی افراد به سمت علم و دانش می‌روند، پیران اهل تقوا، جوانان اهل توبه،‌ زنانشان با حیا و اغنیاء اهل تواضع هستند، اینها کلیات جامعه صالح است و نقطه مقابل این موارد و خیلی از موارد دیگر به جامعه فاسد بر می‌گردد.

 

منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین