عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۳۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
و در خواص این سوره مبارکه آمده کسی که در هر شب یا در هر روز آن را بخواند هیچ کس از اهل خانه ای او زناکار و بی عفت نمی شوند و هنگام مردن هفتاد هزار ملائکه جنازه او را مشایعت می کنند.

عقیق:سوره مبارکه فرقان دارای 77 آیه و از سور مکی مصحف شریف است. علت نامگذاری آن با فرقان این است که در نخستین آیه این سوره مبارکه قرآن کریم که جداکننده حق از باطل و هدایت از گمراهی است با چنین نامی یاد شده بدین مناسبت این سوره به نام فرقان (جداکننده) موسوم شده و از این رو فرقان یکی از نام های قرآن است.
درباره فضائل و خواص این سوره مبارکه پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند: کسی که سوره فرقان را قرائت کند حق تعالی در روز قیامت وی را بر می انگیزد در حالی که مومن به روز رستاخیز و موحد باشد و بعث و نشور را تصدیق دارد... با ثواب های دیگر.
و نیز از حضرت موسی بن جعفر (ع) و به روایتی از حضرت امام رضا (ع) روایت است که فرمودند: تلاوت سوره فرقان را ترک مکن کسی که آن را در هر شب بخواند خداوند او را هرگز عذاب نمی کند و مورد حسابرسی قرار نمی دهد و منزلگاه او در فردوس اعلی خواهد بود.
و در خواص این سوره مبارکه آمده کسی که در هر شب یا در هر روز آن را بخواند هیچ کس از اهل خانه ای او زناکار و بی عفت نمی شوند و هنگام مردن هفتاد هزار ملائکه جنازه او را مشایعت می کنند و برایش دعا و طلب آمرزش می کنند. و کسی که این سوره مبارکه را همراه داشته باشد حشرت زمین نزدیک او نمی شوند.
همچنین، اگر فرد مجردی تمایل دارد که ازدواج کند سه روز روزه بگیرد و در هر شب آن پیش از رفتن به رختخواب 21 بار آیات 74 -76 سوره فرقان را بخواند و از خداوند بخواهد تا خواسته اش را برآورده سازد خداوند امر ازدواج او را آسان می کند.
پیامبر اکرم (ص) نقل شده است اگر سوره فرقان را نوشته و با خود داشته باشد و وارد جمعی شوند که در حال خرید و فروش و معامله هستند ، معامله شان به هم می خورد.
در باب شفابخشی این سوره مبارکه نیز آمده به جهت تنگی نفس (آسم یا آلرژی) آیه 11 سوره فرقان را بخواند.

پی نوشت ها:
1-
مجمع البیان
2- ثواب الاعمال
3- مستدرالوسائل
4- شکوفه های سور قرآنی

منبع:قدس

211008
 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین