عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۲۸۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه هر شخصی با قرآن انس پیدا کند و مطالعه ممتد داشته باشد به حقایق و نکاتی از آن دست می‌یابد، گفت: افزایش در علم و نقصان در جهل، خیر و برکت قرآن است که اختصاص به شخص و طبقه معینی ندارد.

عقیق:آیت الله سیدعلی شفیعی در آئین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه قرآن کریم در اهواز، حضور در نمایشگاه قرآنی را سعادت و توفیقی معنوی دانست و با اشاره به فرازی از خطبه 176 امام علی(ع) گفت: ایشان فرمودند «هیچ کس با قرآن نشست و برخاست نکرد مگر با یک افزونی و کاستی؛ افزونی در علم و کاستی در جهل او». هر کس با قرآن نشست و برخاست کرد بصیرت و بینش او مضاعف می‌شود و طبعاً جهلش کم می‌شود و این موضوعی است که همه بالحس و العیان شاهد آن بوده‌ایم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان تاکید کرد: باید در ماه رمضان از قرآن استفاده بهینه صورت گیرد. زمانی را به قرآن اختصاص دهید و برنامه مدونی در نظر بگیرید و روی قرآن کار کنید. آنچه را به ذهنتان می‌آید بنویسید و ابهامات خود را یادداشت کنید و خواهید دید قرآن چگونه برای شما برکت خواهد داشت.

شفیعی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت زیادی در زمینه‌های قرآنی داشته‌ایم، افزود: این پیشرفت بر اثر آن است که ما فرزندان قرآن هستیم و قرآن در خانه ما نازل شد و خانه ما خانه اهل‌بیت(ع) است.

وی با اشاره به عنایت ویژه مقام معظم رهبری به برنامه‌های قرآنی، آن را مؤثر در ترویج و تبلیغ برنامه‌های قرآنی دانست و تصریح کرد: همه اینها مقدمه‌ای برای عمل به قرآن است. عمل به قرآن چنین نیست که گروهک‌های افراطی ادعا می‌کنند، بلکه پیاده کردن حقایق و مفاهیم قرآن در کنار تعالیم اهل‌بیت(ع) است.

شفیعی تاکید کرد: برای عمل کردن به قرآن باید عازم و جازم باشید. مجدانه در قرآن غوطه‌ور باشید، تدبر و تحقیق و تبلیغ کنید تا رمضان با تمام نعمت‌های قرآن از ما سپری شود و در قیامت جزء اهل‌القرآن محشور شویم.

 

منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین