عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
آیت‌الله ناصری:
این استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان گفت: منتظران حقیقی از گناه اجتناب می‌کنند.
عقیقآیت‌الله محمد ناصری بعد از ظهر دیروز با اشاره به اینکه زمین هیچ‌گاه از خلیفه خدا خالی نبوده است، اظهار داشت: امام زمان(عج) خلیفه خدا در عالم هستی است و عالم محدود به کره زمین و منظومه شمسی نیست، حضرت آدم اولین خلیفه خدا از نسل انسان روی زمین بوده‌اند و پیش از انسان نیز خلفایی روی زمین از سوی خداوند بوده‌اند.

وی، روح ملکوتی امام زمان(عج) را علت تسلط حضرت بر عالم هستی توصیف کرد و ادامه داد: از آن جهت که امام زمان از روح‌القدس برخوردار است هرگز دچار غفلت و خواب نمی‌شود و همواره شاهد و ناظر اعمال انسان است، تمام اعمال انسان تحت نظارت حضرت ولیعصر است و برای نزدیک شدن به امام زمان(عج) باید مواظب اعمال و رفتار خود باشیم.

این استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان، معنای اصلی غیبت امام زمان(عج) را عدم آگاهی و شناخت نسبت به ایشان دانست و تصریح کرد: غیبت امام زمان(عج) به این معناست که ما توانایی شناخت و درک صحیح از حضور حضرت در میان خودمان را نداریم در حالی که امام زمان همه جا حاضر و ناظر هستند.

ناصری خاطرنشان کرد: کسی که منتظر حقیقی امام زمان باشد در واقع پیرو یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مبانی اعتقادی شیعه است، فرهنگ انتظار بر مبنای حضور و نظارت امام زمان بر عالم هستی است و ایشان اشراف تام بر همه چیز در جهان دارند و با ظهور حضرت جهان پر از عدل و داد می‌شود و برای اولین بار حکومت عدل الهی بر جهان حاکم می‌شود.

وی در پایان فرهنگ انتظار را مفید برای جامعه عنوان کرد و بیان داشت: کسی که منتظر حقیقی باشد به خاطر اعتقادی که نسبت به مسأله ظهور و حضور امام زمان دارد مرتکب جرم، گناه و اعمال ناروا نمی‌شود و وقتی که گناه و فساد در بین افراد وجود نداشته باشد جامعه از تمام ابعاد صحت و سلامت خود را حفظ می‌کند.

منبع: فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین