عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۰۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
حجت الاسلام ابوترابی فرد:
حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه انسانی شایسته مناجات با خداست که خود را بهتر بشناسد، گفت: انسانی که خدا را بهتر بشناسد امید و رجایش به خدا بیشتر خواهد شد و کسی که خود را بیشتر بشناسد خوفش از خدا زیادتر می‌شود.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه باران شبکه قرآن و معارف سیما که به صورت مستقیم از مصلی تهران پخش شد، گفت: عالم هستی در احاطه و پوشش رحمت الهی است و رحمانیت و رحیم بودن خداوند نیز دو خصلتی است که همه عالم حق تعالی را به این دو می‌شناسند.
 
وی افزود: رحمانیت خداوند همه بندگان و رحیم بودنش بندگان صالح خداوند را مورد عنایت خاص خود قرار می‌دهد، در ادعیه نیز به این دلیل که مخاطب بندگان خداوند بلند مرتبه است تقریبا تمامی مناجات‌ها و دعاها به این ویژگی‌های پروردگار توجه ویژه داشته‌اند که دعای ابوحمزه ثمالی نیز از این دست دعاها می‌باشد.
 
ابوترابی فرد در ادامه سخنانش اظهارداشت: انسان باید توجه کند که با چه کسی مناجات می‌کند از طرفی نیز باید به نفس خود نیز معرفت داشته باشد هرچه قدر این معرفت عالی‌تر مناجات کننده نیز در مقام مناجات کامل‌تر خواهد بود و در نتیجه خضوع و خشوع و ادبش نیز بالاتر خواهد رفت.
 
این استاد اخلاق اظهارداشت: ریشه کبر خودشناسی و غفلت از خویش است و نتیجه خود فراموشی نیز عدم رعایت ادب در برابر خداوند است لذا انسانی شایسته مناجات با خداست که خود را بهتر بشناسد. انسانی که خدا را بهتر بشناسد امید و رجایش به خدا بیشتر خواهد شد و کسی که خود را بیشتر بشناسد خوفش از خدا زیادتر می‌شود.
 
وی در پایان سخنانش تصریح کرد: اهل معرفت می‌گویند خوف به دلیل معرفت به خود است و امید و رجا ثمره و دست‌آورد معرفت به خدا. در معصومین(ع) نیز کفه این دو برابر و در حد کمال است. 


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین