عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۹۰۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تاکید بر نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی در جامعه گفت: با اصلاح سبک زندگی شاهد جامعه ای پویا و با نشاط خواهیم شد
عقیقحجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی،در دومین جلسه برنامه‌ریزی فرهنگی تحقق شعار سال 93 طی سخنانی اظهارداشت: با همت مسئولان دستگاه اجرایی و متولیان بخش فرهنگی جامعه می‌توان در جهت سبک زندگی ایرانی اسلامی تلاش کرد ه و آنرا نهادینه نمود.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی شعار سال در حوزه‌های اقتصاد و فرهنگ توسط مقام معظم رهبری به صورت کلی تبیین شده است، خطاب به مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان و متولیان فرهنگ افزود: در این خصوص نیاز است مسئولان دستگاه‌های اجرایی بر اساس گفتمان سازی و شاخص‌های آن در تحقق حوزه فرهنگ تلاش جدی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: با پیاده‌سازی و اجرای گفتمان توسط دستگاه های اجرایی می‌توانیم ابعاد مختلف فرهنگ را تبیین و تشریح کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی ایرانی بر سه پایه اخلاق‌، عقلی و عدالت‌گرایی استوار است، گفت: سبک زندگی  اسلامی باید بر پایه آموزه‌های دینی استوار بوده و د راین راستا مبانی این حرکت باید از منابع دینی استخراج گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی،اخلاق را محور همه امور زندگی توصیف کرد و گفت: ویژگی اخلاق در همه ابعاد سیاسی اجتماعی فرهنگی واقتصادی پدیدار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به تاثیر سبک زندگی در جامعه خصوصا در بین جوانان و زوجین گفت: ترویج این سبک می‌تواند کاهش اختلافات خانوادگی کاهش طلاق و همچنین پایین آمدن سن ازدواج در جامعه را به همراه داشته باشد.

 منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین