عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
گفتگو با حاج رسول فیضی
امام حسین عزیزترین کسان خود را داد، نه به خاطر این که ما با نام امام حسین و مجلس امام حسین این طوری بازی کنیم. یقین داشته باشید که هر کسی که با امام حسین در بیفتد عاقبت خوبی نخواهد داشت.

عقیق : حاج رسول فیضی را هیئتی ها به خصوص آذری زبان ها خوب می شناسند. از مداحان ثابت یکی از پر رونق ترین حسینیه های آذری های مقیم تهران یعنی "حسینیه دلریش" .

56 ساله است و لیسانس زبان و ادیبات فارسی دارد و افتخارش خدمت در دستگاه سیدالشهداست. با او درباره مداحی و نیز هیئت دلریش به گفتگو نشستیم؛

حاج آقا در ابتدا کمی درباره هیئت دلریش بفرمایید ؟

در حدود 145 سال پیش شاعری دلسوخته با تخلص دلریش در تبریز زندگی میکرد. با رحلت او حاج میرحسین خجسته، جد مادری ما و والد معظم حاج سید ابراهیم و حاج سید احد خجسته بانی و موسس هیئت دلریش تبریز شد. در حدود شصت سال پیش هم حاج میرحسین آقا و والد مرحوم ما، حاج مهدی فیضی هیئت دلریش تهران را بنیان گذاشتند که جلسات به صورت سیار و در منازل اعضای محترم هیئت برگزار می شد تا سال 64 که حسینییه فعلی خریداری و جلسات به لطف الهی و فضل اهل بیت عصمت صلوات الله علیهم اجمعین متمرکز شد.

جلسات شبهای ماه رمضان دلریش از کی آغاز شد ؟

بنده یادم هست که از ابتدای تاسیس هیئت شبهای ماه مبارک جلسه برقرار بود و یک رسمی هم داشتیم که بانی آن حاج سید ابراهیم خجسته بود، و این بود که شب عید فطر اهالی هیئت مشرف میشدیم قم صبح عید هم نماز را با یکی از مراجع محترم می خواندیم که آیت الله مرعشی نجفی بیشتر به خاطرم هست و سپس زیارت و بعد ناهار صرف می شد و حرکت به طرف تهران.  یادم هست که ما نوجوان بودیم و کل ماه رمضان را به عشق شب و روز عید که مشرف خواهیم شد قم می گذراندیم.

شما هیات های حسینی را در این چهل و پنجاه سال اخیر از نظر کیفی چگونه می بینید؟

بحمد الله هم از نظر کیفی و هم از نظر کمّی هیأت در حال پیشرفت هستند. وقتی هیأتی را که در زمان کودکی ما بود در ذهنم خود متصور می شوم، و با هیأتی که الان وجود دارند مقایسه می کنم خدا را شکر می کنم که این عنایت حضرت سیدالشهدا شامل حالمان شده و علاوه بر آن الان ممکلت ما دینی و اسلامی شده و زیاد دور از انتظار نبود که این جلسات حسینی هم این طوری بارور شوند و الحمدالله زحمات گذشتگانمان در مورد هیأت به بار نشسته .

اما لازم به ذکر است که توقع و انتظار بیشتر از این هاست.  آن طوری که باید و شاید و پتانسیل مجالس مذهبی امکانش را داشته نبوده است. و این ها را هم می شود در مباحث آسیب شناسی بررسی کرد که چرا این ها نتوانستند در حد انتظار و توقع توفیق پیدا کنند و منشأ اثر در اجتماع شوند.


یک بحثی که گاهی در هیأت مطرح می شود بحث شعرها و روضه های باز و بی پرده است. شما به عنوان کسی که سال هاست هیئت داری می کنید چه نظری دارید؟

این ها همه به شناخت ما از اهل بیت بر می گردد. هر اندازه که شناخت ما از اهل بیت بالا و والاتر باشد، آن اندازه سعی می کنیم مطالبی که درباره اهل بیت در مجالس خود بیان می کنیم خالی از شائبه باشد.شما می بینید مطالبی که در بعضی از مواقع در شأن و شخصیت اهل بیت نیست مطرح می شود و این هم به هیچ عنوان مرضی نظر آقا امام زمان نیست و تمام این افرادی که واقعاً مبادرت می کنند مطامع خود را در جلسات در نظر می گیرند و چه بسا در مسیر رضایت حضرت ولی عصر حرکت نمی کنند.

بعضی ها این قدر افق دیدشان کوتاه است که فکر می کنند گریاندن مردم به هر قیمتی هدف است که کاملاً اشتباه است. گریاندن مردم بسیار خوب و عالی است و یقیناً هم گریاننده و گریه کننده یک چهره های ممتازی در بین مردم و روز قیامت خواهند بود. و خیلی سریع نتیجه رضایت پروردگار برایشان حاصل می شود . منتها ما این را نباید هدف فرض کنیم که به هر قیمتی به این هدف دست پیدا کنیم. همان طور که در مورد خواندن قرآن بیان شده است. این یک قاعده کلی است که ما اهل بیت را از قرآن به هیچ عنوان جدا نمی کنیم. بعضی فرمول ها و بعضی از معادلاتی که در مورد قرآن است، همه آنها در مورد اهل بیت جاری و ساری و صادق است. یک مثال درباره قرآن به ما فرمودند ای بسا بعضی خواننده های قرآن هستند که قرآن آنها را لعنت می کند. من از این حدیث استفاده می کنم و می گویم چه بسا بعضی از مداحان هستند که حضرت سیدالشهدا آنها را لعنت می کنند. این ها مغضوب حضرت ولی عصر هستند. به این دلیل که این ها فقط به فکر مطامع خودشان هستند و اینکه یک سری در سرها دربیاورند و یک بنری برای آنها چاپ شود و یک به به برای آنها گفته شود ولی آنها نمی دانند از چه مسیری بروند. اصلاً این ها نباید هدف باشد. اگر من و شما و امثال من و شمایی که دارند در این مسیر خدمت می کنند، اگر واقعاً خالصاً لوجه الله و خالصاً لوجه الحسین این خدمات را انجام بدهند،خدا آنها را به این مناصب می رساند. این مناصب به صورت مصنوعی حاصل نمی شود. و اگر مصنوعی هم حاصل شود عمر کوتاهی دارد. به محض این که در صدای شما خللی ایجاد شد، فراموش خواهی شد. به محض این  که حافظه معیوب شود و شعرها از ذهنت رفت،فراموش خواهی شد. اما کسی ماندگار است که خدمتش چاشنی اخلاص داشته باشد. فقط به خاطر تقرب به خدا باشد. فقط به خاطر رضایت حضرت ولی عصر باشد، و کسی هم که به خاطر رضایت حضرت ولی عصر بخواهد خدمت کند و یا مداحی کند دست از پا خطا نمی کند. خدای ناکرده یک مطالبی به زبانش نمی آید که چهره تابناک اهل بیت را مشتبه کند.

شما خودتان کدام روضه را دوست دارید؟

من همه روضه ها را دوست دارم و چه بسا بعضی از مواقع آقایانی که وعاظ هستند و بعد از ایشان هم نوبت ماست از من می پرسند که آقا چه روضه ای بخوانم؟ می گویم که هر روضه ای که بخوانید حواله ی خودشان است. البته خودم در خواندن بعضی از روضه ها تبحر ندارم. منتها یقین دارم که در این جلسات اگر بدون برنامه قبلی روضه باشد بسیار دلچسب تر و قشنگ تر می شود و حواله از طرف خودشان میشود. همه ذوات مقدس اهل بیت کلهم نورٍ واحد هستند و هیچ تمایزی بین این مولاهایمان نمی توانیم داشته باشیم. الا این که حضرت سیدالشهدا بعضی خصوصیات منحصر به فردی دارد و حضرت امیرالمؤمنین بعضی خصوصیاتی دارد. درست است که این ها همه انوار واحدی هستند ولی مثلاً در مورد امیرالمؤمنین ابوالائمه فرمودند. احترامش برای سایر ائمه خیلی بالاست دیگر ما جای خود داریم. منتها این که گفتم همه روضه ها دوست داشتنی است، من فکر می کنم هر روضه ای که با چاشنی اخلاص همراه باشد دلچسب تر است.

_ جوانان هیئتی و نوکران و خادمان امام حسین چه خصوصیاتی داشته باشند که زینت اهل بیت باشند؟

اولا چهار انگشت یک اندازه نیست. هر کسی یک روحیاتی دارد. من فکر می کنم که همه جوان هایی که وارد هیئت و حریم حضرت سیدالشهدا می شوند ان شاءالله برای ارتقا درجه خود وارد این محیط می شوند. مسائلی که نوعاً به عنوان بازیچه در این هیئات هست ان شاءالله مد نظر آنها نیست. اما من فکر می کنم که دیدگاه جامعه باید نسبت به هیئتی ها عوض شود که این هم باید اولین قدم از ناحیه خود هیئتی ها برداشته شود. بعضی از مسائل در بعضی از هیئتی ها سرزده که تا اندازه ای چهره ی هیئتی ها را در نظر مردم مخدوش کرده است. امام صادق(ع) می فرماید که تو که نامت هیئتی هست و نامت با نام امام حسین گره خورده  و هر جا که تو را می بینند هیئت در ذهن مردم متبادر می شود ،اعمالت هم باید همراه پاکی و طهارت باشد. نه اینکه خدای ناکرده اسمت هیئتی باشد ولی عملت برخلاف مسائل هیئت و دینی و مذهبی باشد. آن موقع خدای ناکرده اگر بنا باشد که تو ذهن مردم را نسبت به هیئت و دستگاه سیدالشهدا عوض کنی، فردای قیامت باید جوابگو باشی. و شدیداً مورد بازخواست قرار می گیری. امام حسین با کسی شوخی ندارد. امام حسین عزیزترین کسان خود را داد، نه به خاطر این که ما با نام امام حسین و مجلس امام حسین این طوری بازی کنیم. یقین داشته باشید که هر کسی که با امام حسین در بیافتد عاقبت خوبی نخواهد داشت. با آل علی هر که در افتاد ور افتاد. بعضی ها معاندند در می افتند و بعضی ها هم به خیال خودشان آل علی را دوست دارند ولی اعمالشان درست بر خلاف جهت مهر و محبت به سیدالشهدا است. این ها باید خودشان را اصلاح کنند.

گاهی در برخی هیئت ها اختلافاتی پیش می آید و تفرقه ایجاد می شود. ریشه این مسئله را کجا می دانید؟

امام(ره) یک جمله زیبایی دارند که می فرمایند هر جا پای «من» به میان بیاید شیطان وارد می شود. هر جا هم که شیطان وارد شود اختلاف ایجاد می شود. جمله دیگری هم دارند که می فرمایند اگر هر 124 هزار پیامبر با هم مبعوث می شدند یک اختلاف کوچک هم با هم پیدا نمی کردند. چون همه در جهت خدا حرکت می کنند. هیچ کدام «من» ندارند. اما راجع به از بین بردن این اختلافات امیرالمؤمنین یک حدیثی دارد که می فرماید الاحتمال قبر العیوب؛ تحمل کردن قبر همه عیب ها می شود. به محض این که عصبانی شدی و یک مطلب ناروایی شنیدی،زود در مقام جواب دادن بر نیا، هضم کن، صبر داشته باش، صحنه را عوض کن، شرایط را عوض کن،سعی نکن با کسی که حالت هجمه به تو گرفته، با حالت هجمه برخورد کنی. فقط تحمل کن. هر چقدر انسان شخصیت داشته باشد آن اندازه وقار و شخصیت و سنگینی اش بالا می رود. خداوند متعال هم در بین همه نعمت هایی که به پیامبر اکرم(ص) عطا فرموده، فقط همین مسئله ظرفیت را پیش کشیده است و به ایشان منت گذاشته است. خداوند فرمودند که آیا ما سینه تو را فراخ نکردیم. چقدر مطلب ناروا، شنیدی و دیدی، ظلم، تعدی، جنایت نسبت به ساحت مقدس شما شد، باز تحمل کردی و جواب ندادی، به صورت دوستانه برخورد کردی. یکی از معجزات جاوید پیامبر اخلاق ایشان است که در اثر همین سعه صدر، تحمل، ظرفیت به وجود آمد.

در پایان اگر نکته ای به عنوان نصیحت و توصیه بگویید ممنون می شویم.

این خیلی ارزش بالا و والایی است که انسان به جایی برسد که کارهای روزمره اش را به خاطر خدا انجام دهد.این فوق ارزش ها است.


گفت و گو از مهدی کاردان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
محمد حسني از كرج
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
1
14
درود بي پايان بر اسوه اخلاص استاد عزيزم حاج رسول فيضي
محمدحسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
1
10
عقیق عزیز سلام
خدا می دونه چقدر حاج رسول فیضی رو دوست دارم
مهمترین جلوه ی حاج رسول تواضع واقعی ایشونه
خاکیه و این خاکی بودن رو فیلم بازی نمی کنه
دمش گرم ان شاء الله
دمه شما هم گرم بابت مصاحبه با حاج رسول
یا علی
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
1
8
حاج رسول لوتی مسلکه خدا خیرش بده
هيات محبان تهرانسر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
3
8
سلام.كارخوبي كرديد كه با نفراول دلريش مصاحبه كرديد.اين شبها بچه هيئتي ها از همه جاي تهران دلريش رو از دست نميدن.بعد از اشك ريختن چاي ابليموش ميچسبه خدايي.مشتي هستيد.ياحق
پویا صمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
1
7
خدا حفظش کنه واقعا با صفاس
حمید فروغی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
1
4
سلام
طاعات و عبادات قبول درگاه احدیت ان شاالله
مطالب خوب و قابل استفاده ای بود به شرط آنکه گوش شنوا داشته باشیم و بتونیم بر اونها جامه عمل بپوشانیم.
چند سالی است که دلریش میرم و اکثر مداحان رو تا حدودی میشناسم ، حاج رسول فیضی در مداحی سوز خاصی دارند و همچنین در بیان و انتخاب اشعار که دلیل اول لطف و عنایت ارباب و دلیل دیگر تحصیلات ایشان است.
به نظر حقیر که گهگاهی در دستگاه اهلبیت علیهم السلام خدمت میکنم ، امثال حاج رسول یا دیگر مداحانی که با علم و تحصیلات و آگاهی کامل ، عرض ادب می کنند باید الگو باشند.
مداحی صرفا این نیست که آدم صدای خوب داشته باشه ، امام حسین (ع) نوکر با سواد میخواد ، چه خوب میشه هرکی که به سمت مداحی میره با علم و تحصیلات خوب بره و به عنوان حرفه و منبع درآمد نگاه نکنه چون اجرش کمتر میشه.
از آقای مهدی کاردان و دست اندرکاران سایت عقیق به جهت تنظیم و نشر این مصاحبه تشکر میکنم.
التماس دعا
یا علی
حمید فروغی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
0
5
سلام
طاعات و عبادات قبول درگاه احدیت ان شاالله
مطالب خوب و قابل استفاده ای بود به شرط آنکه گوش شنوا داشته باشیم و بتونیم بر اونها جامه عمل بپوشانیم.
چند سالی است که دلریش میرم و اکثر مداحان رو تا حدودی میشناسم ، حاج رسول فیضی در مداحی سوز خاصی دارند و همچنین در بیان و انتخاب اشعار که دلیل اول لطف و عنایت ارباب و دلیل دیگر تحصیلات ایشان است.
به نظر حقیر که گهگاهی در دستگاه اهلبیت علیهم السلام خدمت میکنم ، امثال حاج رسول یا دیگر مداحانی که با علم و تحصیلات و آگاهی کامل ، عرض ادب می کنند باید الگو باشند.
مداحی صرفا این نیست که آدم صدای خوب داشته باشه ، امام حسین (ع) نوکر با سواد میخواد ، چه خوب میشه هرکی که به سمت مداحی میره با علم و تحصیلات خوب بره و به عنوان حرفه و منبع درآمد نگاه نکنه چون اجرش کمتر میشه.
از آقای مهدی کاردان و دست اندرکاران سایت عقیق به جهت تنظیم و نشر این مصاحبه تشکر میکنم.
التماس دعا
یا علی
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
3
8
سلام این فردی که منفی داده اصلا نه حاج رسول و نه دلریش و میشناسه عمقیق گل کاشتی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
0
6
سلام من هم از خداطول عمر این نوکر خوب امام حسین (ع) که واقعا انسانی متقی و استادی با معرفت در ساحت مقدس اهل بیت هستند رو میخواهم.
علی رضا
|
UNITED STATES
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
0
5
واقعا حاج رسول
یه فرد با تقوا
با اخلاص هستش
عاشقشم
علی رضا
|
UNITED STATES
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
0
5
واقعا حاج رسول
یه فرد با تقوا
با اخلاص هستش
عاشقشم
علی رضا
|
UNITED STATES
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
0
6
واقعا حاج رسول
یه فرد با تقوا
با اخلاص هستش
عاشقشم
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
0
7
خدا وکیلی حاج رسول خیلی مرد با صفا و با اخلاصی است.خدا بهش سلامتی بده
هما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
0
6
مصاحبه ی خوبی بود
مشکلش اینه که کم بود
انشاءالله موفق باشید
احسان از مشهدالرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
0
7
بسم الله
آفرین باید هر کاری می کنیم مورد رضای صاحب مجالس آقا امام زمان روحی له الفدا باشد تا اخلاص هم خود به خود ایجاد شود.
آری برای شهرت و سری در سرها درآوردن دل مولایمان را نشکنیم.
یاعلی
اللهم عجل فرجه
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
2
باسلام وباآرزوی قبولیه طاعات وعبادات مصاحبیه خوبی بود، چند سالی افتخار شاگردیه حاج رسول ودر هیئت دلريش داشتم، انشاء الله روزی بشه که عامل به گفته های خودمون باشیم، از برادر ارجمندم اقا مهدی کاردان که مصاحبیه خوبی روترتیب دادن کمال تشکر رودارم،
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
3
باسلام وباآرزوی قبولیه طاعات وعبادات مصاحبیه خوبی بود، چند سالی افتخار شاگردیه حاج رسول ودر هیئت دلريش داشتم، انشاء الله روزی بشه که عامل به گفته های خودمون باشیم، از برادر ارجمندم اقا مهدی کاردان که مصاحبیه خوبی روترتیب دادن کمال تشکر رودارم،
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
5
زنده باد حاجورسل نه دیدمش نه حسینبه دلریش رفتم مطالبی که مطرح کردن نشون دهنده شان وشخصیت بالای ایشون هست کار امد و با تجربه خدا حفظش کنه عمری با عزت به ایشون عطا کند انشاالله
سید میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
6
عقیق...گوهر شناس شدی...مرحبا

تمام صفات یه نوکر واقعی امام حسین (ع) در این مرد بزرگ یافت میشه... اخلاص.ادب.بصیرت.تحصیل.پرستیژ و هر صفتی که یه انسان کامل میتونه داشته باشه...
این مرد که اونطور که باید شناخته شده نیست...خیلی از مداحان بزرگ تهران وشهرستانها افتخار شاگردی ایشونو دارن...از خداوند منان آرزوی طول عمر و سلامتی روز افزون این نوکر با اخلاص سیدالشهدا رو دارم...
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
5
عاشقشم یعنی دیوونشم... این مرد با نوای داوودیش تو حسینیه دلریش دلها رو ریش ریش میکنه...خدا سایش رو از سر بچه هییتی ها کم نکنه
عبدالزهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
5
درووود بر تو عقيق اين شد يه انتخاب نمونه...حاج رسول فيضي استادي كم نظير در جامعه مداحي است كه يكي از شاگردان كوچيكش مهدي اقدم نژاد هست كه در دكلمه اشعار آئيني بي نظير است...خدا طول عمر به اين نوكر با اخلاص امام حسين (ع) عنايت كند انشاالله
مجيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
0
6
ابالمادحين حسينيه دلريش
حسن احمدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
0
6
مداحي كه علي انساني 20 ساله هر هفته تو جلسش شركت ميكنه...محسن فيضي .مهدي اقدم نژاد . حسن حسينخاني .. امير عباسي . علي كرمي .و خيلي از مداحاني كه تو تهران وشهرستانها اسم و رسمي دارن به واسطه شاگردي اين انسان وارسته و مخلص اهل بيت هست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
0
5
من تا حالا پیش ایشون نرفتم حسینیه دلریش نرفتم چون ما تا چند ماه پیش ی مداح ماه داشتیم به اسم محسن فیضی.میخوام بدونم حالا که ما کسیو نداریم اگه بخواهیم بریم حسینیه دلریش اونجا زنونه هم داره؟مجلساش به سنگینیو سوز صداش هم مثل محسن فیضی هست؟لطفا راهنمایی کنید میخوام بدونم احیاء کجا برم؟
گدای مسکین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
0
5
ناشناس عزیز
سلام
بله دلریش مجلس زنانه هم داره
التماس دعا
یاعلی
بهروز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
0
2
پدر معنوی مهدی اقدم نژاد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
2
1
یاد داشته باشین شبهای ماه رمضان دل ریش را حاج علی انسانی در تهران مطرح کرد و این را خود مسولین دلریش قبول دارند وبعداز آن زوج موفق اقدم نژادوحسینخانی وبعد از آن خدا خیر کثیر به حاج حسین فیضی دهد
سيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
0
1
دوست عزيز حاج علي انساني فقط يكي از بزرگاني هست كه در اين حسينيه مقدس نوكري ميكنه...محض اطلاع بدون حاج غلامرضا سازگار.حاج محمد نوروزي.حدود 20 سال پيش پاتوقشون دلريش بود..در حال حاضر هم كه تمام مداحان معروف تهران و شهرستانها افتخار نوكري در اين حسينيه مقدس رو دارن...مهدي اقدم نژاد و حسن حسينخاني از طفل هاي اين حسينيه هستند...جايي و كسي رو هم كه وابسته به سيد الشهدا باشه كسي جز خود آقا نميتوني بزرگ و مطرح كنه...يا علي مدد
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
0
2
ممنون از مصاحبه خوبتون.
شاید من خیلی به مسایل فنی وکمی سایت وارد نباشم، اما به نظرم اگر با بالا بردن کیفیت و طبع مخاطبین از تعداد موضوعات و تنوعش کم بشه هم موردی نداره.
بیشترین نیازما در جامعه مذهبی، هیاتی ومداحی اخلاقه، که از افرادی مثل حاج رسول آقای فیضی و امثال ایشون میشه درس گرفت. پس چنین مطالب و مصاحبه هایی رو زیاد کنید...
محمدحسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
0
1
دوستان عزیزم توجه داشته باشن، اولا تو دستگاه حضرت سیدالشهدا (ع) این خود حضرته که هیات رو اداره میکنه؛
البته زیر نظر مادرش حضرت زهرا (س)
دوم این که؛ با هم مهربون باشیم و تقوای هیتی خودمون رو نشون بدیم، فکر میکنم بهتره
یا علی
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین