عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۵۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۸
محمدی در مراسم رونمایی از ضریح امامزاده روح‌الله(ع)
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: افضل اعمال ماه رمضان این است که گناه نکنیم، پس گناه نکردن یک عمل تایید شده در این ماه است یعنی از غیبت، تهمت، سوءظن، نگاه به نامحرم و امثال اینها کناره‌گیری و با فضیلت ماه مبارک را طی کنیم.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، در مراسم رونمایی از ضریح مقدس امامزاده روح‌الله (ع) که در ضلع جنوبی میدان امام خمینی (ره) واقع شده،  اظهار کرد: امیدواریم از این ماه بتوانیم بهره کافی و وافی را ببریم و برای خود یک ذخیره و ره توشه‌ای تهیه کنیم.

وی ادامه داد: باید با خود بنشینیم و فکر کنیم که در اول ماه مبارک رمضان کجا هستیم و قرار است به کجا برسیم. ما به لحاظ مادی هر ساله زندگی خود را مورد بررسی قرار می‌دهیم پس چگونه از نظر روحیات و معنویات خود را مورد بررسی قرار نمی‌دهیم؟ ما باید در رابطه با مسائل معنوی نسبت به سال گذشته یک ارتقای معنوی داشته باشیم و اخلاق و رفتار ما نسبت به سال گذشته یک تغییر محسوس و چشمگیری داشته باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به پیشینه این امامزاده گفت: خدا را شاکریم که بعد از دو سال و نیم تا سه سال توانستیم این امامزاده را که به یک غربت طولانی گرفتار شده بود، احیا کنیم. از زمان نخست‌وزیری مصدق تاکنون پرونده این امامزاده در جریان است و این مکان مقدس به قدری غریب بود که فقط در زمان گذشته دوشنبه‌ها دو ساعت برای زائران باز می‌شد.

وی ادامه داد: پس از تحقیقات بسیاری که در رابطه با پیشینیه این امامزاده انجام دادیم در یک بعدازظهری که مصادف بود با شب عید غدیر خم مراسم کلنگ‌زنی این امامزاده را داشتیم و خوشبختانه در سال 93 و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان مراسم رونمایی از ضریح را انجام دادیم. در این راستا خیلی از ارگان‌ها و نهادها ما را همراهی کردند که از جمله آنها سازمان مخابرات و حراست این منطقه بود که کمک‌های بسیار زیادی برای بازسازی این امامزاده انجام دادند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: پرونده این امامزاده بیش از 60 سال باز بوده است، ولی اکنون که افتتاح شده فراموش نکنیم که ادامه کار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. من در اینجا از همسایگان این امامزاده بزرگ چه آنهایی که کاسب هستند و چه آنهایی که در شغل دولتی مشغولند می‌خواهم که شان و منزلت این امامزاده را حفظ کنند و تا آنجایی که برایشان امکان دارد قبل از رفتن به سر کار به این امامزاده مراجعه کنند و خیر و برکت زندگی خود را بعد از خدای متعال از ایشان طلب کنند.

محمدی گفت: حال که کار را به اینجا رسانده‌ایم باید یک مدیریت بسیار قوی برای این امامزاده انتخاب شود تا این مکان از رونق خوبی برخوردار باشد، بخصوص در زمان‌هایی که مراسم داریم. خیلی از مردم از حضور این امامزاده اطلاع ندارند و با احیای مجدد این امامزاده می‌توانیم کارهای فرهنگی و تبلیغی بسیار زیادی در این مکان انجام دهیم که برای اسلام مفید باشد.

وی تاکید کرد: اگر این امامزادگان خود زنده بودند برای ما چه کارهایی انجام می‌دادند؟ آنها درصدد این بودند که مفاهیم دینی را برای ما تبیین کنند و ما هم باید در راستای آنها قدم برداریم و کاری کنیم که شان و منزلت این امامزاده هم با نظافت و هم با کارهای فرهنگی حفظ شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان گفت: امیدواریم همسایگان دولتی و غیردولتی همه بتوانند بهره وافی و کافی را از این مکان مقدس ببرند.

 در ادامه این مراسم مهندس فتاحی یکی از مهندسان طراحی این امامزاده با اشاره به پیشینه و تاریخچه این مکان مقدس، تصریح کرد: از سال 91 مراسم پی‌ریزی را شروع کردیم و آواربرداری این مکان کار بسیار سختی بود و برای اینکه بتوانیم این مکان مقدس را احیا کنیم سازمان مخابرات کمک بسیار زیادی به ما کرد. ما درصدد آن هستیم که با رونمایی از ضریح امامزاده نورالله که در نزدیکی همین امامزاده است یک بین‌الحرمینی را بین این دو امامزاده احداث کنیم. 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین