عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۷
رئیس ستاد اقامه نماز کشور از تدوین کتابی در زمینه ساخت و ساز از نظر قرآن و روایات خبر داد و گفت: کتابی در زمینه ساخت و ساز نوشته‌‏ام که هم‌‏اکنون به دست مهندسان و معماران در حال بررسی قرار دارد.

عقیق: حجت‏ الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش تخصصی مبلغان قرآنی شرق استان تهران در مسجد جامع دماوند اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به ادارات، نهاد رهبری به دانشگاه‌ها و سازمان عقیدتی سیاسی نیز به پادگان‌های نظامی روحانی می‌‌فرستند؛ اما برای دانش ‏آموزان این کار صورت نمی‌گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه تعداد دانش‏آموزان زیادتر است و آسیب‌پذیرتر هستند، گفت: هیچ‌کس به فکر دانش‏آموزان نیست و این جمعیت میلیونی فراموش شده است؛ آموزش نماز و اهمیت به آن در مدارس بسیار ضرورت دارد.

قرائتی واجب مهم دیگر را پرداختن زکات عنوان کرد و گفت: همه ما گندمی که زکات آن پرداخت نشده در شکم داریم؛ زیرا وقتی نان را از نانوا می‌گیریم، مشخص نیست که زکات گندم پرداخت شده باشد.

وی با بیان اینکه هر چیزی که جزء واجبات است، برای خود سازمان یا ستادی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ‌کس از زکات صحبت نمی‏کند و ساخت فیلم و سخنرانی نیز برای این موضوع پیش‌بینی نشده است.

تفسیر قرآن جدی گرفته نمی‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز بر تفسیر آیات قرآن تأکید کرد و گفت: قرآن را جدی بگیرید، قرآن هزاران رساله دارد که در زمینه‌های زیادی از آن می‌توان استفاده کرد.

قرائتی ادامه داد: یادگیری قرآن این‌طور نیست که اگر کسی پنج جلسه کلاس بیاید، بیشتر از کسی که چهار بار آمده یاد گرفته باشد؛ خداوند در قرآن به پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌گوید که باید سخنرانی قرآنی داشته باشد.

وی گفت: حتی شب قدر که شب نزول قرآن است و در همه مساجد دعای جوشن کبیر، سخنرانی و عزاداری برپاست، چند آیه از قرآن تفسیر نمی‌شود؛ قطعا حوزه تفسیر قرآن جدی گرفته نمی‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز لازمه آغاز تفسیر قرآن در مجالس و محافل‌ها را داشتن عظم و مدیریت جهادی دانست و گفت: متاسفانه هنوز نتوانستیم اسلام را معرفی کنیم.

قرائتی افزود: تفسیر قرآن باید مانند نماز ظهر عاشورا به سنت تبدیل شود و قرآن و احادیث باید جزء صحبت‌های روزمره قرار بگیرد.

وی از تدوین کتابی در زمینه ساخت و سازها از نظر قرآن و روایات خبر داد و افزود: کتابی در زمینه ساخت وساز نوشته‏ام که در حال حاضر توسط مهندسان و معماران در حال بررسی است و احتمال دارد جزء کتب درسی قرار بگیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد: در این کتاب مسائل مختلف زیادی در زمینه ساخت وسازها از دیدگاه قرآنی ارائه شده است.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین