عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۶۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور نشان می دهد یک میلیون و 620 هزار و 295 نفر در ایران مزین به نام، القاب و کنیه‌ های مقدس حضرت عباس (ع) هستند.
عقیقبه نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال در سراسر کشور بیش از 556.000 نفر به نام نامی حضرت ابوالفضل (ع) و در حدود 639 هزار نفر نیز به نام زیبای عباس نام گذاری شده‌اند.


حدود 330 هزار نفر نیز اسمشان ترکیب با نام عباس است.


از القاب و کنیه‌های ایشان سقا، ابوالقاسم، ابوفاضل و ابوالفضائل از جمله اسامی است که ایرانیان عاشق حضرتش برای تقرب جستن به سقاء و علمدار کربلا برای فرزندان خود برگزیده‌اند.


عباس، صیغه مبالغ از « عبس» به معنای پر هیبت و چهره در هم کشیده است و نیز به معنای شیر بیشه است.


عباس نام فرزند علی ابن ابی طالب ( علیهم السلام) است .
در میان کنیه های ایشان ابوالفضل ( ابوفاضل ، ابوالفضائل) مشهورترین است و مادرش ام البنین است.


در کربلای حسینی 34 ساله بود که « سقا» و « قمر بنی هاشم» و « علمدار» القاب او بوده است . مروت و جوانمردی و ولایتمداری او در کربلا مثل اعلای اخلاق و عرفان اسلامی شده است.


حتی وقار و متانت و صلابت نفس او از چشم دشمنان به دور نمانده است تا جایی که عمربن سعد هیبت و چهره آرام و پر صلابت او را موجب ترس و وحشت در لشکریان خود می دانست و به افراد خودش سفارش می کرد که چشم در چشم او ندوزند تا منقلب نشوند.


هر کس نام فرزندش را « عباس» بگذارد و حرمت این نام را نگهدارد به ادب و مروت و هیبت روحانی آراسته می شود و حضرت عباس مراد غیبی او می گردد ، همگان ار او به بزرگی و جوانمردی یاد می کنند و در آخرت از شفاعت آن بزرگوار بهره مند خواهد شد. آب به عنوان رمز معرفت و دریافت پیامهای روحانی در زندگی او نقش بسزائی خواهد داشت.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین