عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۳۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱
شب پانزدهم رجب و روز آن، يكي از شب‌ها و روزهاي مهم سال است و براي عبادت پيشگان و عارفان، از ايام ويژه سال به حساب مي‌آيند. درهاي رحمت الهي در اين شب و روز بر روي خلق گشوده مي‌باشد.

عقیق: نبي مكرم اسلام (ص) درباره عظمت شب نيمه رجب فرمود: اذا كان ليله النصف من رجب امر الله تعالي خزان ديوان الخلائق و كتبه اعمالهم، فيقول لهم: انظروا في ديوان عبادي و كل سيئه وجدتمو‌ها فامحو‌ها و بدلو‌ها حسنات. يعني: هرگاه شب نيمه رجب فرار رسد، خداوند سبحان به خزانه داران و كاتبان اعمال بندگان دستوري مي‌دهد و به آنان مي‌فرمايد: در دفتر اعمال بندگان من نگاه كنيد، هر گناه و بدي در آن ديديد، در اين شب آن‌ها را محو كرده و تبديل به حسنات نماييد.

هم چنين آن حضرت درباره روزه گرفتن روزهاي
۱۳، ۱۴ و ۱۵ و اقامه نماز و تهجد در شب‌هاي آن بسيار تأكيد نمود و براي آن ثواب فراواني بيان كرد. احاديثي كه درباره فضيلت شب نيمه رجب وارد شده‌اند، بسيارند كه چكيده اعمال آن را به اختصار بيان مي‌كنم:

اعمال عبادي اين شب شريف عبارتند از:

۱- غسل.
۲- احيا و شب زنده داري.
۳- زيارت امام حسين (ع).
۴- دوازده ركعت نماز، كه در هر ركعت، سوره حمد، سوره توحيد (قل هو الله احد)، سوره فلق (قل اعوذ برب الفلق)، سوره ناس (قل اعوذ برب الناس)، آيه الكرسي (الله لا اله الا هو الحي القيوم) و سوره قدر (انا انزلناه في ليله القدر) را چهار بار بخواند و پس از سلام نماز، چهار بار بخواند: الله الله ربي، لا اشرك به شيئا و لا اتخذ من دونه وليا. و هر چه مي‌خواهد بخواند.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین