عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

رئیس دانشگاه کویت گفت‌: حفظ سنت‌های فرهنگی و مذهبی در حرم مطهر رضوی در کنار استفاده از تازه‌ترین تکنولوژی و فناوری روز دنیا نکته‌ای بسیار حائز اهمیت و آموزشی برای دیگران است.

عقیق:رئیس دانشگاه کویت گفت‌: حفظ سنت‌های فرهنگی و مذهبی در حرم مطهر رضوی در کنار استفاده از تازه‌ترین تکنولوژی و فناوری روز دنیا نکته‌ای بسیار حائز اهمیت و آموزشی برای دیگران است.


به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، عبداللطیف البدر پس از بازدید از موزه فرش، گنجینه قرآن و نفایس، کتابخانه و مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی، اظهار داشت: نکته‌ای که در این بازدید بسیار برای من جالب توجه بود، حفظ سنت‌های فرهنگی و مذهبی در حرم مطهر رضوی در کنار استفاده از تازه‌ترین تکنولوژی و فناوری روز دنیا بود و این نکته‌ای بسیار حائز اهمیت و آموزشی برای دیگران است.

وی با تحسین و فوق‌العاده دانستن زیبایی معماری اسلامی حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع)، ابراز داشت: افرادی که توفیق تشرف به این حرم ملکوتی را پیدا می‌کنند، عاشقان و دلسوختگانی سرشار از مودت، دوستی و مهربانی هستند و این هدفی است که اماکن مذهبی آن را دنبال می‌کنند.

وی تواضع، فروتنی و حکمت روحانیت شیعی را مثال‌زدنی دانست و عنوان کرد: فروتنی و مهربانی روحانیون موضوعی بسیار مهم است، زیرا آن‌ها باید الگویی برای سایرین باشند که تمام این ویژگی‌ها را در سفرم به ایران در روحانیون دیدم.

رئیس دانشگاه کویت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید اخیر خود از دانشگاه فردوسی مشهد، خاطر نشان کرد: سطح آموزش، تدریس و پژوهش در دانشگاه فردوسی مشهد قابل توجه است و من آنجا را هیچ گاه از یاد نخواهم برد.

عبداللطیف البدر افزود: در سفر به جمهوری اسلامی ایران و مشهد، مطالب بسیار زیادی را آموختم و بر خود وظیفه می‌دانم که بسیاری از آن‌ها را در کشورم کویت اجرایی نمایم.

گفتنی است برای نخستین بار پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هیئت عالی رتبه دانشگاهی از کشور کویت عازم جمهوری اسلامی ایران شدند؛ که این هیئت روز جمعه 19 اردیبهشت ماه 1393 به حرم مطهر رضوی مشرف و از نزدیک با فعالیت‌های آستان قدس رضوی آشنا شدند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین