عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
استاد حوزه گفت:دعا کردن، دارای فرهنگ خاصی است که تنها در سایه توجه به ابعاد آن می توان از آن نتیجه گرفت.
عقیق: حجت الاسلام تهرانی، در مراسم بزرگداشت شهادت امام هادی(ع)، که در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) برگزار شد، با اشاره به رحمت های عام و خاص خداوند، اظهار کرد: برخی از رحمت های خاص خداوند متعال در برخی از زمان های خاص برای بندگان خاص نازل می شود که تلاش مؤمنین را می طلبد تا در زمره خواص آن رحمت ها قرار گیرند.

وی با بیان این که شب جمعه، زمان خاص نزول برکات خداوند است که همه افراد حتی گنه‌کاران مهمان الهی به شمار می رود، افزود: ماه رمضان نیز مهمانی دیگری است که خداوند برای مؤمنین خود قرار داده است تا آنها خود را آماده کنند و به فضیلت های معنوی بیارایند تا آمادگی برای درک شب قدر را پیدا نمایند.

این استاد حوزه، ماه رجب و شعبان را نیز از دیگر مواهب خداوند به خواص دانست و اذعان نمود: در این ماه اعمال و دعاهای طولانی وارد شده است تا پاکی از گناهان و آلودگی ها برای بند‌گان به ارمغان آید.

حجت الاسلام تهرانی با بیان  این که دعا کردن، دارای فرهنگ خاصی است که تنها در سایه توجه به ابعاد آن می توان از آن نتیجه گرفت، اضافه نمود: نباید دعا را کم و ناقص از خداوند درخواست کرد، بلکه باید در دعا نگاه بزرگی داشت و درخواست های بزرگ، مهم و معنوی از خداوند متعال طلب نمود.

وی "اللهم انی اسئلک العافیه" را از جمله دعاهای نافذ و بزرگ در ماه رجب دانست و خاطرنشان کرد: در روایتی ذکر شده که شخصی با شنیدن آیات عبرت انگیز سوره القارعه از خداوند درخواست نمود که با آفت های دنیا او را پاک گرداند و همین که به منزل رسید، دچار مریضی سختی شد، وقتی که جریان را به محضر نبی مکرم اسلام(ص) رساندند، فرمودند که چرا عافیت و پاک شدن را از خداوند نخواست تا خداوند او را در همین دنیا پاک گرداند.

این پژوهشگر حوزه، با اشاره به این حدیث امام هادی(ع) "ایمان در قلب جای گرفته است و نشانه این ایمان اعمال بنده است که نشان از ایمان درون او دارد"، بیان نمود: ضعف ایمان، بیماری است که بسیاری از مؤمنین به آن گرفتارند و از آثار آن نیز کسالت در ادا نماز و روزه و دعاهای وارده در ایام خاص است.

حجت الاسلام تهرانی نبود روند صعودی در ایمان را برابر با سیر نزولی ایمان دانست و ابراز کرد: اگر شخصی، در هر سال، شاهد سیر صعودی ایمان درونی خود نبود، یقین بدارد که در زندگی خسران کرده است.

 

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین