عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۲۱۶
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
رئیس ستاد زکات استان یزد با اشاره به تعامل و همکاری خوب مردم و ستاد زکات یزد، گفت: ۱۳ میلیارد ریال به پروژه‌های زکات عام‌المنفعه در یزد اختصاص یافته است.

عقیق: رئیس ستاد زکات استان یزد با اشاره به تعامل و همکاری خوب مردم و ستاد زکات یزد، گفت: ۱۳ میلیارد ریال به پروژه‌های زکات عام‌المنفعه در یزد اختصاص یافته است.

حجت الاسلام علی محمد اسلامی منش در دیدار با امام جمعه میبد در ارتباط با جمع‌آوری زکات و راه‌های مصرف آن در سطح استان اظهار کرد: دبیرخانه زکات استان با هماهنگی که با ائمه جمعه و روحانیون در باب جمع‌آوری زکات در سال گذشته انجام داده، بالغ بر 109 میلیارد ریال زکات مستحب و واجب و فطره برنامه‌ریزی کرده است‌.

وی افزود: 164 پروژه زکات عام المنفعه در سطح استان شامل مسجد‌، ‌حسینیه، خانه عالم و مجتمع فرهنگی بوده که حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان امسال در باب تشویقی به این  پروژه‌ها اختصاص داده شده است.

مشاورمدیر کل کمیته امداد استان یزد از اختصاص پنج میلیارد ریال به محرومین درسال گذشته خبر داد و افزود: برای کمک به محرومین حدود پنج میلیارد ریال با کمک خیرین و اعتبارات دولتی در اختیارمحرومین قرار دادیم.

رئیس ستاد زکات یزد خاطرنشان کرد‌: در زمینه طرح شجره طیبه در استان هم  حدود 700 میلیون ریال جمع‌آوری شده که تمام این مبالغ همراه با تشویقی در اختیار آنها قرار داده شده است‌.

اسلامی منش با اشاره به مبلغ زکات جمع‌آوری شده در شهرستان میبد گفت‌: در شهرستان میبد هم امسال در بخش پروژه‌ها سه میلیارد ریال جمع‌آوری زکات مستحب داشتیم که مبلغ 500 میلیون ریال اعتبار تشویقی در اختیار این پروژه‌های عام المنفعه قرارداده شد‌.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی و برنامه‌های این اداره در ترویج و گسترش توجه به زکات واجب و مستحب در استان گفت: در زمینه فرهنگ‌سازی و تبلیغ زکات، هماهنگی خوبی که با ائمه جمعه و روحانیون در کل استان صورت گرفته است دبیرخانه شورای زکات، بحث شوراهای مردمی زکات روستاها را برنامه ریزی کرده است.

مشاور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد تصریح کرد: با تعاملی که با روحانی محل، دهیار و شوار وجود دارد در باب طرح شجره طیبه مرکب،‌ نحل زنبورعسل و زکات مستحبی و پروژه‌های عام المنفعه در حال پی‌گیری است‌.

 

منبع:تسنیم

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین