عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، از اقدام ارزشمند یک نیکوکار آملی برای وقف حدود ۸۷۵ متر مربع از زمین برای ساخت مسجد و حسینیه در این شهر خبر داد.

عقیق: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، از اقدام ارزشمند یک نیکوکار آملی برای وقف حدود ۸۷۵ متر مربع از زمین برای ساخت مسجد و حسینیه در این شهر خبر داد.

حجت الاسلام رسول علی خانی اظهار کرد: علی غلامی واقف خیر اندیش با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل این زمین را به ارزش تقریبی یک میلیارد و 600 میلیون ریال هدیه کرد.

وی افزود: این موقوفه، پانزدهمین وقف جدید مازندران از ابتدای امسال تاکنون است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان اینکه اکنون بیش از 80 درصد موقوفات آمل مربوط به وقف به حضرت سیدالشهدا است، تصریح کرد:‌ این امر بیانگر عشق و دلدادگی مردم این شهرستان آمل به خاندان عصمت وطهارت بخصوص امام حسین (ع) است.

علی خانی با تاکید براینکه عمل به نیات واقفان یکی از ماموریت ها و اهداف اوقاف و امورخیریه در موقوفه ها است، گفت: با نظارت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، وقف های در این رابطه به صورت عادلانه در بین همه هیئت های عزاداری شهرستان توزیع می شود.

در شهرستان حدود 400 هزار نفری آمل، تعداد  982 موقوفه، بیش از 30 هزار رقبه وقفی، 98 بقعه متبرکه، بیش از 429 مسجد، 130 تکیه، 134 حسینیه، 8 فاطمیه، 4 زینبیه و 5 حوزه علمیه وجود دارد.

 

منبع:تسنیم

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین