عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۷۶۷
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا بر دانستن قدر نماز و اهميت دادن به نماز اول وقت تأكيد كرد و گفت: برپا داشتن نماز بهترين عمل انسان و كوتاه‌ترين راه رسيدن به خداوند متعال است.

عقیق:حجت الاسلام حسين ابراهيمي در مراسم سخنراني و عزاداري بعثه مقام معظم رهبري كه با حضور پرشور زائران حسيني در صحن حرم مطهر حضرت سيدالشهدا (ع) برگزار شد، بر پيروي از دستورات ائمه اطهار (ع) تأكيد كرد.

سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در ادامه با بيان اينكه برپا داشتن نماز مورد توجه اهل بيت (ع) است، گفت: امام حسين (ع) به شهادت رسيد تا نماز ترك نشود.

وي با اشاره به دو روايت از پيامبر اكرم (ص) كه مي‌فرمايند «نور چشم من نماز است» و «نماز محل پركشيدن روح انسان به عرش الهي است»، بر دانستن قدر نماز و اهميت دادن به نماز اول وقت تأكيد كرد و افزود: برپا داشتن نماز بهترين عمل انسان و كوتاه‌ترين راه رسيدن به خداوند متعال است.

حجت الاسلام ابراهيمي با بيان اينكه نماز اولين چيزي است كه در قيامت از انسان سؤال مي‌شود، گفت: وقتي نماز قبول شد، خداوند متعال بقيه اعمال را نيز قبول مي‌كند كه كمال اعمال به نماز است.

وي در بيان روايت ديگري از پيامبر اكرم (ص) كه مي‌فرمايند «ارزش نماز اول وقت نزد من از دنيا و آنچه در دنيا وجود دارد بهتر است»، تصريح كرد: شيطان از فرد نمازگزار كه به نماز اول وقت اهميت مي‌دهد گريزان است چراكه نماز اول وقت انسان را از گناه باز مي‌دارد.

سخنران نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا همچنين از وضو به عنوان كليد نماز نام برد و افزود: پيامبر اكرم (ص) مي‌فرمايند «هركس شب را با وضو بخوابد و اجلش فرا رسد، خداوند مقام شهيد را به او مي‌دهد».


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین