عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۷۵۱
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
حجت الاسلام موسوی مطلق، حاج محمود کریمی، حاج محمد رضا طاهری و کربلایی حسین طاهری در حسینیه فدائیان حضرت زهرا(س)
شهید مطهری در جایی دیگر می گوید: من از روزی که شنیدم مرحوم سیدجمال اسدآبادی در محضر اخوند ملاحسینقلی بوده، شخصیت سید طور دیگری در نظرم جلوه کرد.
 گزارش تصویری مراسم

عقیق: مراسم مولودی خوانی جشن میلاد حضرت صدیقه طاهره، زهرای مرضیه سلام الله علیها در حسینیه فدائیان حضرت زهرا علیها السلام برگزار شد.

در این مراسم حضرت حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی مطلق سخنرانی کردند و حاج محمود کریمی، حاج محمد رضا طاهری و کربلایی حسین طاهری نیز مولودی خواندند.

در ادامه نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام موسوی مطلق را می خوانید:

* برخی می گویند مقصود از احادیث این است که هر چه از دولب وجود مقدس اهل بیت علیهم السلام صادر شده است، صعب و مستصعب است، نه خیر، بعضی مواقع راوی آمده است و راجع به وضو سوال کرده است، کجای این مشکل دارد، من چطور وضو بگیرم، بحث خمس داشتند، بحث حج داشتند، بحث ذکات داشتند، یعنی احکام شرعیه بوده است، این کجایش صعب و مستصعب است. گفتند و شنیده اند و عمل هم شده است.

* وجود مقدس ابالحسن، حضرت امیرالمومنین(ع) وقتی در کنار وجود نازنین پیغمبر صلوات الله علیه قرار گرفت، در همان لحظات آخری عمر ظاهری پیغمبر صلوات الله علیه، از حضرت سوالی پرسیدند، چه گفت پیغمبر؟ فرمودند: پیغمبر حرفی را به من زد، که 1000 باب از علم از آن باز می شد، و از هر باب هم 1000 باب دیگر. 1000 باب علم، نه باب دانش یا معلومات یا مثلا اطلاعات عمومی.

* چند نفر آمدند نزد امام حسین علیه السلام، گفتند: آقا ما از اصحاب سِرّ شمائیم. می شود از آن اسرار مگو برای ما بگوئید؟ بعضی ها خیلی بزرگتر از دهانشان حرف می زنند، تقاضاهایشان از خودشان نیست، امام فرمودند: شما طاقتش را ندارید. گفتند: نه آقا، ما یک عمر است در خانه شما هستیم،گفتند: اگر می خواهید برویم یکی یکی به اتاق بیائیم. آقا ما هیچ چیزی از هم مخفی نداریم، نفر اول آمد، لحظاتی پیش امام حسین علیه السلام بود، وقتی آمد بیرون دیدند، صورت شکسته شده، تمام سر و صورتش سفید شده ،قدش خمیده شده و جنون گرفته است. حضرت فرمودند: نفر دوم بیاید. گفتند: آقا جان ما اهل این حرف ها نیستیم.

* شهید مرتضی مطهری درباره مرحوم آخوند می فرمایند: اگر همه مفتخرند به حضور در درس حکیم سبزواری، حکیم سبزواری مفتخر است به حضور در درس ملاحسین قلی همدانی.

* شهید مطهری در جایی دیگر می گوید: من از روزی که شنیدم مرحوم سیدجمال اسدآبادی در محضر اخوند ملاحسینقلی بوده، شخصیت سید طور دیگری در نظرم جلوه کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین