عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۶۹۸
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
مدیر پیروان عترت خواهران هیئت رزمندگان عنوان کرد:
خانم ساکت از برگزاری همایش سراسری مدیران هیئات رزمندگان اسلام ویژه خواهران از سوم تا پنجم اردیبهشت امسال در قالب ۴ کارگروه و شرکت ۶۰ هیئت خبر داد.

عقیق: سرکار خانم ساکت، مدیر واحد عترت خواهران هیئت رزمندگان اسلام با اشاره به برگزاری بیستمین همایش سراسری مدیران هیئت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس گفت: این همایش از سوم تا پنجم اردیبهشت با حضور هیئت برجسته ویژه خواهران در قالب 4 کارگروه برگزار می‌شود.

وی افزود: تشکیل 4 کارگروه و شرکت 60 هیئت برجسته کشور به موضوعاتی همچون استخراج گفتمان رهبری و ترویج آن در میان هیئت‌ها، تأثیرات دنیای رسانه بر مناسبات زنان، توسعه فرهنگ سبک زندگی قرآنی و اسلامی بر اساس مضامین آیات الهی در هیئت‌ها، نقش هیئت برای تحقق فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود. گفتنی است، آسیب‌شناسی هیئت برای جذب مخاطبان بحث مشترک این 4 گروه است.

مدیر واحد عترت خواهران هیئت رزمندگان اسلام تصریح کرد: این واحد در قالب 250 هیئت از سراسر کشور برنامه‌های خود را ویژه خواهران برگزار می‌کند که عمده این مراسم‌ها در قالب روز ولادت حضرت زهرا (س)، ولادت حضرت زینب (س)، ولادت حضرت معصومه(س)، همایش سه‌ساله‌های حسینی و شیرخوارگان حسینی و روز اول ذی‌الحجه همزمان با ازدواج آسمانی حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) گنجانده می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های واحد عترت خواهران هیئت رزمندگان اسلام تصریح کرد: برگزاری میزگرد و جلسات پاسخ‌گویی به شبهات جوانان، تبیین اتاق فکر و استفاده از نظرات اساتید از جمله برنامه‌های هفتگی و ماهانه واحد خواهران هیئت رزمندگان اسلام است. همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه خادمان خواهر هیئت‌های کشور که به طور متوسط به تعداد 100 خادم می‌رسند در قالب موضوعات عقیدتی، اخلاقی و غیره برگزار می‌شود.

ساکت عنوان کرد: سال گذشته به همت ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام 2 دوره آموزش تخصصی مدیران در آذر سال 92 برگزار شد که در آن موضوعاتی همچون بحث ولایت‌فقیه، مدیریت هیئت‌داری، زنان عاشورایی، بدعت‌ها و خرافه‌ها، سبک زندگی قرآنی، اخلاق هیئت‌داری و مهدویت تبیین شد. گفتنی است، در پایان این دوره‌ها به افراد واجد‌الشرایط گواهینامه معتبر اعطا گشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری همایش سالانه مدیران هیئت‌های رزمندگان اسلام برای نخستین بار به صورت تخصصی و مجزا برگزار می‌شود که این مهم موجب تبیین مباحث برای اقتضای سنین مختلف به صورت مجزا می‌شود. موضوعات این همایش نقش هیئت در تبیین گفتمان رهبری در حوزه زنان، تأثیرگذاری رسانه‌ در مناسبات زنان، نقش هیئت در گسترش فرهنگ فاطمی، اخلاق هیئت‌داری، ترویج معارف قرآنی و موضوعات دیگر گنجانده می‌شود. همچنین همزمان با این همایش دیداری با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی انجام می‌شود و از هفت هیئت نمونه خواهران تجلیل به عمل می‌آید. گفتنی است، منتخب مسابقه کتابخوانی انسان 250 ساله به تألیف مقام معظم رهبری در این همایش معرفی می‌شود.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین