عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
سخنرانی حجت الاسلام بی آزار تهرانی و مداحی حاج حسن خلج
مرحوم آیت الله مجتهدی می فرمودند: طلبه ها اگر رگ عوامی نداشته باشید در خانه ی اهل بیت، کوله باری از علم هم بر دوش داشته باشید به جایی نخواهید رسید.

عقیق: مراسم مولودی خوانی در حسینیه فاطمیه بین الطلوعین با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بی آزار تهرانی و مداحی حاج حسن خلج برگزار شد.


نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام بی آزارتهرانی را بخوانید:

*برای اینکه حجت خدا را بشناسیم باید گام عملی برداریم، یکی از بزرگان می فرمودند چطور خورشید نماد تابش است ولی ما نمی توانیم خورشید را مستقیم رصد کنیم و آن را بشناسیم و نگاه بکنیم، در عالم خاک بدن های ما طاقت ندارد نور خورشید را ببیند، چشم سر با دیدن خورشید ناخود آگاه بسته می شود، چشم سر از شناختن آن نورهای ازلی و ابدی بسته است.

*اولیای دین به لطایفی می رسند اما باز هم این شناخت بسیار ناچیز است، یک زمانی ما می گوییم در شناخت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها ناتوان هستیم یک زمان می بینیم کسی مثل علامه طباطبایی(ره) می گوید: ما رسیدیم که حقیقت لیله القدر ساحت مقدس حضرت زهرا است که عقل در شناخت این نور خداوند توانی ندارد.

*چه کسی دارد این حرف را می زند؟ کسی که مرحوم شهید مطهری درباره ایشان می گوید: من عارف زیاد دیدم فیلسوف زیاد دیدم، حکیم زیاد دیدم، اما آن چیزی که در علامه طباطبایی دیدم آن روحیه عامیانه توسل و گدایی ایشان در خانه اهل بیت است.

*مرحوم آیت الله مجتهدی می فرمودند: طلبه ها اگر رگ عوامی نداشته باشید در خانه ی اهل بیت کوله باری از علم هم بر دوش داشته باشید به جایی نخواهید رسید.

*عامیانه باید از اهل بیت گدایی کرد، هرکسی که در این حریم زمین خورد رفعت پیدا میکند، یک مدرک حوزوی یا دانشگاهی داشته باشیم و خودمان را کسی ببینیم و در خانه خدا و اولیای خدا کشکول گدایی نبریم هیچ چیزی از این عالم نفهمیده ایم.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین