عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۶۲۲
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۳
برگزار می شود؛
۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت «علی‌بن محمد باقر»، فرزند بلافصل امام‌محمد‌باقر(ع) است. مراسم سالروز شهادت ایشان همراه با یادواره ۱۵۰ شهید منطقه اردهال با سخنرانی حجت‌السلام و المسلمین طائب برگزار می‌شود.
عقیق: 27جمادی الثانی یادآور سالروز شهادت امامزاده علی بن محمد باقر(ع) به همراه یاران وفادارش است که همانند جد بزرگوارش حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام غریبانه به شهادت رسید.

به همین مناسبت مراسم سالروز شهادت امامزاده سلطانعلی(ع) و یادواره 150 شهید منطقه اردهال با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولین لشکری و کشوری برگزار می‌شود.

مراسم سالروز شهادت این امامزاده بزرگوار روز یک‌شنبه 17 اردیبشهت ماه از ساعت 10 تا 13 در مشهد اردهال کاشان برگزار می‌شود.

 امامزاده سلطانعلی فرزند بلافصل امام محمد باقر علیه‌السلام  در سال 113 هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایت‌مدار فین و کاشان از طرف امام معصوم (پدر خود) به آن منطقه رفتند و به مدت 3 سال به راهنمایی و ارشاد مردم پرداخت.

وی در حالی که نیابت امام را از سوی دو امام زمان خود بر عهده داشت، با لشکرکشی حکام منطقه روبه‌رو شد، پس از 3 روز مبارزه در سرزمین اردهال به همراه یارانش همچون جد مظلومش حضرت امام حسین علیه‌السلام با لب تشنه، سر از بدنش جدا می‌شود.

»علی‌بن‌محمد‌باقر(ع)» اولین شهید خاندان پاک اهل‌بیت در ایران است.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین