عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۵۳۴
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
مدیحه خوانی حاج حسین سازور در حسینیه سادات
ده ها حوریه بهشتی آمدند و با آب کوثر خانم فاطمه زهرا را شستند و به دستهای با کفایت پیغمبر دادند و ایشان نامش را فاطمه نامید.
گزارش تصویری مداحی حاج حسین سازور

عقیق: مراسم ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها در حسینیه سادات برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد محبی آغاز شد و در ادامه حاج حسین سازور، کربلایی علی اصغر ژولیده، و سید امیر میرعظیمی به مدیحه خوانی پرداختند.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام محبی را بخوانید:

* روزهایی که پیغمبر روزه بود حضرت خدیجه برای پیامبر غذایی آماده میکرد و حضرت علی (ع) به خدمت پیامبر می برد. وقتی شب چهلم رسید حضرت علی(ع)رفت که افطاری پیامبر را ببرد جبرییل نازل شد و طعام بهشتی برای پیامبر آورد و گفت ای پیامبر امشب افطاری شما از بهشت آمده است و در را ببندید و کسی را با خود شریک نکن. پیامبر طبق دستور در را بست. در چندین روایت امده است که سیب ، انگور، انار، به محضر پیغمبر آورده شد و پیامبر سیبی را شکافت و نوری از آن برخاست .پرسید این نور چه بود؟ جبرییل گفت این نور فاطمه در زمین و منصوره در آسمانها بود.

*حضرت خدیجه همین طور که داشت از درد زایمان به خود می پیچید دید چهار خانم بلند قامت گندم گون وارد اتاق شدند سلام کردند و گفتند خانم از اینکه کسی پیش شما نیست محزون نباش ما را خدا پیش شما فرستاده و بعد از لحظاتی عالم به نور فاطمه روشن شد.

*ده ها حوریه بهشتی آمدند و با آب کوثر خانم فاطمه زهرا را شستند و به دستهای با کفایت پیغمبر دادند و ایشان نامش را فاطمه نامید.

*خداوند در مکه دو پسر از حضرت خدیجه به پیغمبر داد به نام طاهر و قاسم که در کودکی از دنیا رفتند و در مدینه یک پسر به حضرت داد به نام ابراهیم که در هجده ماهگی از دنیا رفت و دشمنان شروع کردند به زخم زبان زدن که تو دیگر پسر نداری و از شما نسلی به وجود نمی آید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
0
1
چرا موج الحسین برنامه نبود
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین