عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۴۱۵
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
حجت‌الاسلام فرحزاد:
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه روح و جان حضرت زهرا (س) خدایی است، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی تمام زنان عالم است.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در جمع زائران مسجد مقدس جمکران با اشاره به ویژگی‌ها و خصائص حضرت فاطمه زهرا (س) ایشان را الگویی برای تمام زنان عالم برشمردند.

وی با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ایشان در میان مخلوقات عالم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند به طوری‌ ‌که پدر بزرگوار ایشان پیامبر مکرم اسلام (ص) و همسر ایشان امیرالمومنان علی (ع) و فرزندان ایشان بزرگوارانی همچون امام حسن و امام حسین (ع) هستند و این نشان می‌دهد خلقت حضرت زهرا ‌(س) خلقتی استثنایی بوده است.

کارشناس مسائل اخلاقی با بیان اینکه اصل و نسب حضرت فاطمه زهرا (س) در میان تمام عالمیان بی‌‌همتاست و هیچ شخصیتی به ایشان نمی‌رسد، افزود: روح و جان حضرت زهرا (س) خدایی و از روح و جان خداست.

فرحزاد با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) در بخشش، مهربانی، عطوفت، گذشت، همسرداری و معرفت الگویی برای تمام زنان عالم است، ادامه داد: این‌که ایشان لباس عروسیشان را در شب عروسی خود به نیازمندی می‌بخشد و پدر بزرگوارشان حضرت رسول اکرم (ص) در برابر کار ایشان منقلب می‌شود، نشان از این دارد که حضرت زهرا (س) چه روح بزرگی در بخشش و گذشت دارد.

وی اظهار کرد: تمام زنان ما باید با استعانت و الگو گرفتن از حضرت فاطمه زهرا (س) راه آن حضرت را ادامه دهند و در حجاب و عفاف، بخشش و گذشت، مهربانی و عطوفت، همسرداری و فرزندداری سرآمد زنان جهان باشند.

فرحزاد به اهمیت و ارزش غروب‌های روز جمعه اشاره کرد و افزود: در روایت است که خداوند در روز جمعه 100 رحمت نازل می‌کند و از آن تعداد 99 رحمت به فردی می‌رسد که در غروب جمعه 100 مرتبه سوره مبارکه قدر را تلاوت کند.

وی با بیان اینکه در روایات آمده است که غروب جمعه زمان استجابت دعاست و یکی از باارزشترین وقت‌های هفته است، خاطرنشان کرد: چه خوب است که از این فرصت استفاده برده و برای سلامتی و ظهور امام زمان (عج) دعا کنیم.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین