عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۴۱۴
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:
یکی از مراجع عظام تقلید اظهار کرد: دانشنامه فاطمی اثری منحصر به فرد است.

عقیق: آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در پیامی به مناسبت رونمایی از دانشنامه فاطمی که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد اظهار کرد: در مورد حضرت فاطمه زهرا(س) کتاب‌های بسیار زیادی نوشته شده است و مقامات فاطمه زهرا بسیار بی نظیر است و تعبیراتی از پیغمبر اکرم در مورد حضرت زهرا نقل شده که پس از مطالعه آن متعجب می‌شود.

در ادامه این پیام آمده است: پیامبر می‌فرمایند که خداوند با خشم تو خشمگین می‌شود و با خوشحالی تو خوشحال می‌شود و این نشان دهنده جایگاه بالا حضرت زهرا است. هرچه در مورد حضرت زهرا(س) ذکر می‌شود کم است و نام حضرت زهرا در بین مسلمانان بسیار مظلوم بوده و لازم است کارهای بسیار گسترده‌ای در این زمینه انجام شود.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: کتاب دانشنامه فاطمی یک کتاب بسیار مفید است که باید از گردآورندگان این کتاب تشکر کرد زیرا در نوع خود بسیار منحصر به فرد است. یکی از ویژگی‌های اصلی این دانشنامه تطوع این کتاب است زیرا در این کتاب به منابع بسیار زیادی مراجعه شده است که در نوع خود بسیار ارزشمند است.

همچنین در این پیام افزوده شده است: یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این دانشنامه همکاری دانشمندان برجسته حوزه در این دانشنامه است. یکی از روش‌هایی که می‌تواند بسیار ثمر بخش باشد همکاری گروهی است که این مجموعه از این امتیاز نیز برخوردار است.

در بخش دیگری از این پیام افزوده شده است: در این کتاب ادبیات بسیار عجیبی حاکم است و تماما بر اصول تحقیق حرکت می‌کند و این نیز سومین ویژگی برجسته این کتاب است. موضوعی که در مورد حضرت محسن دیدم بسیار شگفت زده شدم حق را در این کتاب ادا کرده‌اند و با مراجعه به منابع گوناگون توانسته اند کتاب بسیار ارزشمندی را فراهم کنند.

در این پیام افزوده شده است: جلد اول این کتاب شامل شرح زندگی حضرت زهرا است. جلد دوم شامل دیدگاه‌هایی است که اهل بیت و قرآن کریم در مورد حضرت زهرا داشته‌اند عنوان شده است. جلد سوم این مجموعه شامل خطبه‌های حضرت است و در سه جلد دیگر موارد مربوط به زن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است که می‌توان نتیجه گرفت که نظام بسیار اصولی در این کتب حاکم است.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین