عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۳۷۵
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
اولین اجلاس ملی اصحاب عشق با حضور فعالان حوزه فرهنگی کشور برگزار شد
در این اجلاس دو روزه حاج حسین یکتا، حجت‌الاسلام پناهیان، حجت الاسلام میرباقری، حمیدرضا مقدم‌فر و حسین صفار هرندی سخنرانی کردند.

 گزارش تصویری

عقیق: اولین اجلاس ملی اصحاب عشق با حضور فعالان حوزه فرهنگی کشور و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در شهر مقدس قم برگزار شد.

در این اجلاس دو روزه که طی روزهای پنج شنبه و جمعه برپا شد ، حاج حسین یکتا، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری ، حجت‌الاسلام پناهیان، حجت الاسلام میرباقری ، حمیدرضا مقدم‌فر، حسین صفار هرندی و جمعی از کارشناسان حوزه فرهنگی و فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی سخنرانی کردند.

 حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با موضوع "لزوم تبعیت از اوامر فرمانده کل قوای فرهنگی" در محل قرارگاه فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی در شهر مقدس قم سخنرانی کرد.

حاج علی اکبری در ابتدای سخنان خود با اشاره جمع حاضر گفت: خوشحالم که یک اجلاس به تمام معنا بهاری در آغاز فصل بهار برگزار شده است و در حضور دوستان مومنی هستم که اصحاب عشق نام گرفته اند و این جمع از مصادیق اجتماعاتی است که دل را زنده می کنند.
وی اضافه کرد: این اجلاس یک لبیک دسته جمعی به یک فراخوان حیات بخش است ضمنا که شاید یک استغفار جمعی هم باشد و انشاالله یک میثاق جمعی برای دنبال کردن اهداف بزرگ باشد.
رئیس مرکز رسیدگی به امورمساجد با اشاره به آیه " یَاأَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا یُحْیِیكُمْ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ یَحُولُ بَیْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ وَ أَنَّهُ إِلَیْهِ تُحْشَرُونَ" ادامه داد: این فراخوان یک لبیک قلبی می خواهد که محصولش حیات خود شماست که البته خدای متعال ناظر بر دل های شما است.

حاج علی اکبری ادامه داد: اهل معنا می توانند از همین آیه معنای ولایت حضرت امیر علی علیه السلام را نیز دریافت کنند که در این آیه نهفته است. درادامه آیه ((اتَّقُواْ فِتْنَةً لاَّ تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُواْ مِنكُمْ خَآصَّةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ)) نیز از امانتی نام می برد که در میان ما است که اگر در مورد آن خیانت شود دودش به چشم همه خلق خواهد رفت و بلای آن جان همه بشریت را می‌گیرد.
وی ضمن تاکید بر این تعبیر ادامه داد: برای همین است که این جلسه را یک جلسه لبیک جمعی و قلبی در محضر ولایت می بینیم.
حاج علی اکبری با اشاره به اینکه صحبت‌های خود را در دو بخش بیان خواهد کرد: بخش اول سخنان خود را با عنوان "ذکر و یاد" و در بخش دوم با عنوان "لبیک" مطالب را بیان می‌کنم.
حاج علی اکبری اضافه کرد: مساله یاد و ذکر مربوط به همان مساله ای است که اولیای خدا وقتی دور هم جمع می شوند در مورد آن حرف می زنند. زمانی که اولیا خدا در کنار هم جمع می شوند در مورد امر ولایت صحبت می کنند و متوجه ولایت هستند و ذکر شب و روزشان مساله ولایت است.
حاج علی اکبری ادامه داد: مساله ذکر و یاد به معنای این است که ما در مقطع امتحانی بسیار دقیق و دشوار در مسیر تاریخ قرار گرفته ایم. ما درباره ولایت مهدوی (عج) در یک امتحان بزرگ و سرنوشت سازی قرار داریم و اگر به فضل الهی از این امتحان سر بلند بیرون بیاییم آن چه پیش رو هست یک فتح مبین است.
وی تصریح کرد: این مقطعی که ما در آن قرار گرفته ایم به امتحانی گره می خورد که حضرت فاطمه صدیقه سلام الله علیها برای معرفی قیمت آن به میدان آمد. مساله به عبارتی خودمانی تر مساله فدک است. فدک اسم رمز شیعه است وقتی نام فدک برده می شود دل شیعه می لرزد. من و تو بچه شیعه در قطعه ای زندگی می کنیم که قطعه آزاد شده فدک است و این قطعه آزاد شده بشارت روزهای شیرین فتح مبین است.
رئیس مرکز رسیدگی به امورمساجد اضافه کرد: اینجا دو مساله است یکی بحث حفظ این قطعه آزاد شده و مساله دیگر تجهیز برای آزاد سازی کل فدک است یعنی پایگاهی برای انتشارآزادی در همین نقطه است.
حاج علی اکبری ادامه داد: امتحان حفظ این منطقه آزاد شده امتحان سختی است و سختی این کار بخاطر این است که اهالی قطعه آزاد شده وقتی در فضای آن نفس می کشند دچار یک غفلت می شوند و ذهن ها معطوف به زندگی می شود که این می تواند خطرناک باشد.
رئیس مرکز رسیدگی به امورمساجد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوره هایی که بر رهبری انقلاب گذشته است، گفت: فصل اول این امتحان در زمان رهبری امام شروع شد و در فصل دوم نیز با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای شکل گرفت که فصل استوار سازی و رویش هاست که با این فصل دوم سرمایه فصل اول هم در اختیار ما هست.
وی ضمن اشاره به این که باید برای پیشبرد اهداف رهبری این فرصت را غنیمت شمرد، گفت: به فضل الهی آنچه که اتفاق می افتد تحت نظر رهبری است و قابل کنترل است چون امتحانی سخت پشت سر گذاشته شد که امروز می توانیم از برکات آن بهره مند شویم.
رئیس مرکز رسیدگی به امورمساجد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اما خطری که امروز ما را تهدید می کند یک جور وادادگی داخلی اهل ولایت است و این ضرورت را بیشتر می کند که مومنین یک خودسازی همه جانبه داشته باشند و مساله اصلی این است که ما از انجام وظایف خودمان در این شرایط حساس غافل نشویم.
حاج علی اکبری ادامه داد: دوستان بر این امر واقفند که ما در "واعتصموا بحبل الله" مشکل نداریم ولی گیر بچه های ما در کلمه "جمیعا " است. کلمه جمیعا و فعالیت های جمعی کار را دشوار می کند چون کار جبهه ای یک مقدمه ای در سلوک دارد که آن هم عبور از خود جمعی ات هست. خداوند متعال در این آیه به موضوع حق و تقوا نیز اشاره دارد. آن چیزی که دل ولی را به درد می آورد این است که بفهمد یارانش متفرق و پراکنده هستند و از این پراکندگی است که امر ولی به کیفیتی که باید برسد دست نخواهد یافت.
وی در بخش پایانی سخنان خود متذکر شد: بزرگترین معروف در میان مومنین دعوت به وحدت است و بزرگترین منکر تنگ نظری ها و نفسانیاتی است که باعث می شود شبکه مومنین دچار تفرق شود.

در مراسم اختتامیه این همایش از مجاهدت‌های آیت الله موسوی جزائری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، تقدیر شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین