عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۲۸۰
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۲
همایشی با عنوان "بزرگداشت شهدا"از سوي رايزني فرهنگي كشورمان با همکاری سازمان سعادت ابدی از گروه های اسلامی نیجریه در شهر لاگوس برگزار شد.

عقیق: همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س) که بنام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است، همایشی با عنوان "بزرگداشت شهدا" از سوي رايزني فرهنگي كشورمان با همکاری سازمان سعادت ابدی از گروه های اسلامی نیجریه در شهر لاگوس برگزار شد.

در این همایش که جمعی از شخصیتهای اسلامی و علما و مبلغین شرکت داشتند، سخنرانان درباره جهاد در اسلام و جایگاه شهدا و خانواده آنان به ایراد سخنرانی پرداختند.

"ذکرالله بلوگو"، مؤسس و رهبر معنوی سازمان سعادت ابدی با اشاره به اهمیت جهاد در اسلام برای حفظ هویت و حریم اسلام از تهاجم دشمنان، شهیدان را همانند خونی که در رگهای مسلمانان درجریان است ترسیم کرد و افزود: شهدا مایه حیات و زندگی مسلمانان هستند و خانواده آنان که تربیت کننده چنین فرزندانی هستند و با صبر و شکیبایی راه آنان را ادامه می دهند، همانند زنان بزرگ صدر اسلام هستند.

"شیخ الحاج الیاس باممیکه"، رئیس دوره ای سازمان سعادت ابدی درباره اهمیت جهاد در اسلام گفت: جهاد یکی از ارکان و ضرورت های اسلامی است. به صراحت اعلام می کنیم که اقدامات گروه "بوکو حرام" در نیجریه خارج از چارچوب اسلامی و جهادی است و آنان را نه یک گروه اسلامی بلکه یک گروه تروریستی می دانیم که دشمنان اسلام آنان را به منظور بدجلوه دادن مسلمانان در نیجریه تاسیس و تقویت کرده اند. افراد این گروه که در راه انحرافی خود کشته می شوند نه شهید که به عنوان قاتلان امت پیامبر (ص) نزد خداوند متعال کیفر خواهند دید.

"سید باقر سید جوادی"، رایزن فرهنگی ایران در نیجریه با اشاره به اهمیت جهاد  و شهادت در اسلام، گفت : انقلاب اسلامی ایران ثمره جهاد و شهادت جوان مردان و زنانی است که برای حفظ و پاسداری از اسلام جانشان را فدا کردند.

رایزن فرهنگی ایران افزود: دشمنان اسلام و بدخواهان جهاد را به معنای خشونت و ستیزه جویی می گیرند و درصدد بد جلوه دادن این مفهوم و شعار بزرگ اسلامی هستند، گروه های تروریستی را با نام اسلام تشویق می کنند تا در اماکن عمومی به مردم بی دفاع حمله کنند و آنگاه بگویند که جهادی که از آن در اسلام سخن گفته می شود به این معنی است. جهاد به معنی دفاع از جان و فرهنگ و مال مسلمانان و دفاع از حریم اسلامی است.

 

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین