عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۲۵۷
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۲
مدیر گروه اسلام‌شناسی دانشگاه وین گفت: اعضای گروه ما بعد از دیدار شهر قم نظر بسیار مثبتی به اسلام پیدا کردند.

عقیق: جمیله صحرا در دیدار جمعی از اندیشمندان اتریشی با شهردار و رییس شورای اسلامی شهر قم، افزود: ما گروهی هستیم از کشور اتریش که به ایران و اسلام علاقه‌مندیم و تمامی افراد حاضر عضو پروژه گفت‌وگوی ادیان هستند.

وی در ادامه به تشریح اهداف پروژه تحقیقی شان پرداخت و افزود: در پروژه ما؛ مسلمان و مسیحی در کنار هم به تحقیق و تفحص درباره ادیان می‌پردازند و بزرگترین هدف ما درک متقابل و ایجاد گفت‌وگو بین افراد با ادیان مختلف در سراسر جهان است.

وی ضمن تشکر از مهمان‌نوازی ایرانیان، اظهار کرد: اعضای گروه ما بعد از مشاهده شهر قم نظر بسیار مثبتی به اسلام پیدا کردند.

رییس شورای اسلامی شهر قم نیز در این دیدار با اشاره به تعاملات اسلام با دیگر ادیان و ضرورت تقویت هرچه بیشتر بین ادیان، یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام(ص) یکی از نخستین قراردادهای خود را با یهودیان بست و همچنین آن‌ها را به اسلام دعوت کرد و برای ایشان حقوقی قائل شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد آتش زر با اشاره به این‌که «اسلام در طول تاریخ با همه ادیان زندگی مسالمت‌آمیزی داشته است و جنگ های تاریخ اسلام نیز با هدف دفاع در برابر زیاده‌خواهی‌های قدرتمندان بوده است»، تاکید کرد: اسلام دین مهربانی و محبت است و به هیچ وجه برای توسعه به فشار و جنگ نیاز ندارد.

وی با بیان این‌که «در دین مبین اسلام استفاده از سلاح های کشتار جمعی نکوهش شده است»، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در طول دوران هشت سال جنگ هیچگاه از سلاح‌های شیمیایی استفاده نکرد و این مساله نشان می‌دهد که ما نسبت به مساله حقوق بشر اهتمام ویژه‌ای داریم.

وی در این دیدار زمینه‌سازی برای تحقیق دانشمندان در کشورهای اتریش و ایران را بسیار لازم و ضروری دانست و افزود: شهر قم آمادگی کامل دارد تا میزبانی مناسب برای تحقیقات علمی اندیشمندان اتریشی باشد.

محمد دلبری افزود: آماده هستیم که برای گسترش روابط بین ایران و اتریش اقدامات لازم را انجام داده و بسترفعالیت‌های تحقیقاتی اندیشمندان اتریشی را در قم فراهم کنیم.

این بانوان که از اساتید و فرهیختگان اتریش و سوییس بودند، در راستای آشنایی با دین اسلام وگفت‌وگوی دینی درباره مسیحیت و اسلام به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وارد کشور شدند که حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بازدید از جامعه الزهرا(س) و کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی از جمله برنامه های دیگر آن‌ها در سفر به قم بود.

 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین