عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۲
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز حرم حضرت زینب(س) محل تربیت سربازان ولی عصر(عج) است، گفت: شهدای بدون مرز و مدافعان حرم اهل بیت(ع) امروز در اوج غربت به سر می‌برند.

عقیق: حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم وداع با پیکر شهید قاسم شجاعی از مدافعان حرم حضرت زینب (س) اظهار داشت: با گذشت زمان و هرچه از دوران دفاع مقدس می‌گذرد باید از نظر معنوی به شرایط بهتری برسیم؛ البته طبیعی است که با بالاتر رفتن این شرایط و درجات معنوی، ابتلا و امتحانات نیز سخت‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: غریب‌تر از شهدای دوران دفاع مقدس در حال حاضر وجود ندارد؛ گرچه در حال حاضر دیگر آن شهدا غریب نیستند و برایشان مراسم و یادبود می‌گیرند، اما این امر به مرور زمان اتفاق افتاده و اگر الان کسی شهید شود، غربت شهدای دفاع مقدس را ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه برخی شهدای امروز برای دفاع از اسلام، خارج از وطن و کشور خود به شهادت می‌رسند، یادآور شد: فصل جدیدی از انقلاب در جهان اسلام باز شده و امروز می‌بینیم از عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و ... برای دفاع از اسلام و مظاهر آن به سوریه آمده و شهید می‌شوند.

به گفته پناهیان، در بین تمامی گروه‌ها و افرادی که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه می‌روند، جوانان افغانستان از امتیاز بیشتری برخوردارند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جمله معروف امام راحل که فرمودند امروز زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: هر کس به هر طریق بتواند به شهدا وصل شود و یاد آنان را زنده نگهدارد، اجرش کمتر از شهادت نیست.

وی اضافه کرد: دشمن در دوران دفاع مقدس، قبل و بعد از آن به دنبال انحراف و فاسد کردن جوانان بوده و هست اما جوانان ما عاشق شهادت بودند و امروز نیز که حرم حضرت زینب(س) محل تربیت سربازان ولی عصر(عج) است، نظیر این جوانان کم نیست.

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه، شهدای بدون مرز و کسانی که در خط مقدم دفاع از ارزش‌ها و مظاهر آن در لبنان و سوریه و در جوار حضرت زینب شهید می‌شوند، در اوج غربت قرار داشته و شهید می‌شوند و این در واقع همان ثمره خون شهدا در دوران دفاع مقدس است که اکنون راه را برای دیگران باز کرده و به جرأت می‌توان گفت تعداد جوانانی که پای پرچم و اصول دین ایستاده از دوران دفاع مقدس بیشتر است.

پناهیان در پایان یادآور شد: خون و معنویت شهدا در سوریه و لبنان، حرم حضرت زینب و خط مقاومت را نورانی کرده و به برکت خون آنان است که جهان اسلام و عاشقان شهادت و اسلام ناب که امام خمینی(ره) را رهبر خود می‌دانند باید به پاخاسته و مقابل کفر و الحاد زمانه و مظاهر آن سینه سپر کرده و از آرمان‌های شهدا دفاع کنند.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین