عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۳
رضا ولی زاده که خوشنویسی قرآنی را به سفارش مرتضی گودرزی دیباج و مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در دست دارد، ارائه نسخه نفیس موزه ای از قرآن مجید را از اهداف این کار عنوان کرد.

عقیق:رضا ولی زاده با اشاره به این که در حال حاضر کتابت این قرآن تا جزء هفدهم آن انجام شده است،گفت: هر صفحه این قرآن به صورت دو رو کتابت می شود که در عالم خوشنویسی این کار کمتر انجام می شود. دو رونویسی کار مشکلی است اما ما این کار را انجام داده ایم.

این خوشنویس خاطر نشان کرد: کنار صفحات این قرآن تذهیب کاری می شود و بعد از آن صحافی کتاب صورت می گیرد. من در خطاطی قرآن نهایت دقت را داشته ام تا عیار هنری این اثر به خوبی حفظ شده و کار نفیسی ارائه شود.

وی در کتابت این اثر دو هدف را برشمرد و گفت: ارائه نسخه نفیس موزه ای و چاپ قرآنی با کیفیت از اهداف در نظر گرفته شده برای کتابت این قرآن بوده است.

ولی زاده با بیان اینکه نوشتن اولین مرحله در کار نگارش قرآن است، افزود: بعد از نگارش، صفحات اسکن می شوند و از آن پرینت گرفته شده و به مرکز دار القرآن برای غلط یابی ارائه می شود. این مرکز بعد از رفع اشتباهات مجوز چاپ را صادر می کند.

این هنرمند با بیان اینکه یک سال و نیم از آغاز کتابت این اثر ارزشمند می گذرد، بیان داشت: در طول زمان انجام خوشنویسی این کار مشکلاتی به وجود آمد که اتمام آن را به تعویق انداخت با این حال پیش بینی می کنم تا 8 ماه آینده کتابت این اثر به پایان برسد.

ولی زاده یاد آور شد:هر صفحه این قرآن در اندازه 35 در 50 و شامل 12 سطر است و پیش بینی می شود در 870 صفحه کتابت شود.

 

منبع:تسنیم

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین