عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۱۸۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
رئیس شورای بین المللی سیرت در لاهور از برگزاري سمینار میلاد حضرت زهرا(س) به مناسبت ولادت با سعادت آن حضرت و روز زن در لاهور خبر داد.

عقیق: علیرضا کاظمی، رئیس شورای بین المللی سیرت با بيان اين مطلب گفت: شورای بین المللی سیرت هر ساله با همکاری خانه فرهنگ ایران در لاهور مراسمی به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن را برگزار می‌کند و امسال هم همانند گذشته خواهان برگزاری این مراسم در ۳۱ فروردین ماه است.

وي به همين منظور با حضور در خانه فرهنگ ایران در لاهور با «اکبر برخورداری» وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ كشورمان ديدار و گفتگو كرد.

در اين ديدار، کاظمی گفت: زهرا(س) یعنی نور و درخشندگی که از جهات مادی و معنوی در وجود آن بزرگوار جلوه گر بود. وی الگوی زنان عالم است. عبادت ایشان، حضور وی در جامعه و ایراد خطبه در مسجد النبی(ص) بیانگر نقش یک زن مسلمان در جامعه است.

اکبر برخورداری نیز اظهار داشت: سیره حضرت فاطمه زهرا(س) راه حل تمام بحران‌های امروزی زنان جهان است. زنان مسلمان با شناخت صحیح و درک درست از شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) می‌توانند بر چالش‌ها و مشکلات اجتماعی فائق آیند. فاطمه(س) بهترین الگو برای زنان مسلمان است.

وی در ادامه افزود: خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری برگزاری سمینار به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در نمایندگی فرهنگی لاهور است.

برپایی مراسم گرامیداشت ولادت حضرت زهرا(س) در پاریس

همچنین مراسمی به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س)و گرامیداشت مقام والای آن حضرت و روز زن از سوي رايزني فرهنگي كشورمان و با همكاري انجمن بانوان شیعه مقیم فرانسه در رایزنی فرهنگی ایران در پاریس برگزار شد.

در این مراسم که با حضور ایرانیان و دانشجویان مقیم ایرانی در پاریس همراه بود، چند تن از بانوان حاظر در جلسه که به تازگی به دین اسلام و تشیع تشرف آورده بودند، ضمن سخنانی در خصوص شخصیت تاریخی حضرت زهرا(س) از نحوه وچگونگی تشرف خود مطالبی را بیان کردند.

بانوان فرانسوی شیعه طی سخنانی مطالبی در خصوص ابعاد معرفتی و دینی حضرت زهرا(س) عنوان نمودند و از نقش بانوان شیعه به عنوان محور خانواده در جامعه کنونی غرب سخنرانی کردند. آنان با تأکید بر لزوم الگوپذیری از شخصیت حضرت زهرا(س) برای بانوان شیعه در جامعه امروز فرانسه، تأسی به آن حضرت را بهترین روش برای حفظ ارزشهای اسلامی و دینی عنوان نمودند.

گفتني است؛ پس از چاپ و ترجمه کتاب شخصیت حضرت زهرا(س) تألیف آیت الله مکارم شیرازی به زبان فرانسوي با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان، تعداد 200 جلد از این کتاب ارزشمند به مناسبت  گرامیداشت هفته زن و ولادت حضرت زهرا(س) به علاقمندان آن حضرت اهدا شد.

 

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین