عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۱۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۱
از امروز اول اردیبهشت
مدیر امورفرهنگی نهاد نمایندگی رهبر ی در دانشگاه هاگفت: زمان ثبت نام برای حضور در مراسم اعتکاف در دانشگاه ها از 1تا 20 اردیبهشت ماه خواهد بود وامسال 200 مسجد در دانشگاه های کل کشور میزبان دانشجویان ثبت نام کننده در مراسم اعتکاف خواهند بود .

عقیق: حجت الاسلام سیدمحمدطاهری گفت: مراسم پرفیض اعتکاف که از برکات نظام است فرصت خوبی را برای توسعه فرهنگ دینی و الهی در دانشگاه ها فراهم می کند تا مسئولین امر بتوانند نشاط معنوی در دانشگاه ها را احیا کنند  و این مراسم می تواند موجب مصونیت نسل جوان از آفت های موجود شود .

وی با بیان اینکه ستاد مرکزی اعتکاف را تشکیل داده ایم گفت: دانشجویان برای دریافت جدیدترین خبرها و اطلاعات از اعتکاف دانشجویی سال 93  از اول اردیبهشت ماه مکی توانند به آدرس etekaf.nahad.ir مراجعه کنند . 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه دانشجویان فعال فرهنگی و اعضای تشکل ها، هیئات و کانون ها برای اجرای این مراسم در دانشگاه ها هماهنگ شده اند، افزود: لوح فشرده ای از محتواهای مورد نیاز اعتکاف را که شامل 100 کلیپ برای ارسال بلوتوث، پاورپوینت ادعیه  و طرح هایی برای پوستر و تیزر  است را به دفاتر نهاد در دانشگاه ها ارسال کرده ایم .

مدیر امور فرهنگی نهاد نمایندگی رهبر ی در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: سبدکتابی با محتوا و موضوعات دینی و مذهبی که مختص زمان اعتکاف است را به مساجد دانشگاه ها می فرستیم تا دانشجویان بتوانند در زمان اعتکاف مطالعه داشته باشند .

وی در ادامه عنوان کرد: اعتکاف ویژه استادان نیز امسال همانند سال های گذشته در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود .

حجت الاسلام طاهری اضافه کرد: با سخنرانان، خطبا و اساتید صاحب نام برای سخنرانی در اعتکاف در مساجد دانشگاه هماهنگی های لازم انجام شده است و معاونان فرهنگی دانشجویی در دانشگاه ها در این برنامه عظیم فرهنگی و معنوی با ما همکاری خواهند  داشت.

وی ادامه داد: 20 بروشور صحیفه با محتوای معنوی تهیه کرده ایم و در زمان اعتکاف به مساجد دانشگاه ها خواهیم فرستاد .

مدیر امورفرهنگی نهاد نمایندگی رهبر ی در دانشگاه ها افزود: محور فعالیت های قرآنی ما در اعتکاف حفظ سوره حجرات و تدبیر و تدبر در معنای آن خواهد بود .

حجت الاسلام طاهری بیان داشت: مسجد دانشگاه تهران با توجه به اینکه هرساله بالاترین میزان شرکت کننده در مراسم اعتکاف را دارد از هم اکنون آغاز به ثبت نام از علاقمندان برای شرکت در این مراسم پرفیض را دارد و بنا داریم دانشجویانی که در دانشگاه محل تحصیل شان  برنامه اعتکاف ندارندرا با هماهنگی به دانشگاه های نزدیک بفرستیم .

 

منبع:دانشجو

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین