عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۱۰۷
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۳
آیت‌الله العظمی وحید:
حضرت آیت الله وحید خراسانی گفتند: شهدا در راه خدا جان خویش را تقدیم کردند، اول قطره خونی که از شهید می‌ریزد، تمام گناهانش آمرزیده می‌شود، خدمت به بازماندگان این شهدا نیز اجر بسیار دارد.
عقیق: حضرت آیت الله العظمی وحید،مرجع تقلید‌ در دیدار با مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به مقام والای شهدا اظهارداشتند : این‌ها افرادی هستند که نزد اهل آسمان معروف‌ هستند، ‌کسانی که مشکلی از مشکلات مسلمان را به ویژه ایتام اهل بیت (ع) را حل کنند مقام رفیعی دارند.

ایشان  تاکید کردند: رسیدگی به خاندان شهدا از افضل قربات است و در روایات است که هر کس یک خانواده را کفالت کند، خدا در جنت عدن او را کفالت می‌کند. خدا و رسولش کفالت کننده کافل یتیم در عقبی هستند، به ویژه که این یتیم از خاندان شهدا باشد، شهیدی که هستی‌اش را در راه دین پیامبر خدا (ص) تقدیم کرده است.

این مرجع تقلید ادامه دادند: بازماندگان شهدا، ‌فرزندان شهدا و همسران شهدا امانت ائمه اطهار (ع) هستند،‌ باید رسیدگی به این افراد با دقت دنبال شود و خادمان به اینها بدانند، کفالت بازماندگان شهدا مسئولیت سنگینی است و در پرونده اعمال آنان ثبت می‌شود.

ایشان بیان داشتند: خدمتی که شما به خانواده شهدا دارید، باب خیری است که برای شما باز شده است از الطاف خفیه خداوندی است و باید قدر این جایگاه را بدانید و از فرصت به دست آمده استفاده کنید.

حضرت آیت الله وحید خراسانی اضافه کردند: شهدا در راه خدا جان خویش را تقدیم کردند، اول قطره خونی که از شهید می‌ریزد تمام گناهانش آمرزیده می‌شود، خدمت به بازماندگان این شهدا نیز اجر بسیار دارد، ان‌شاء‌الله خادمان به ایشان موفق باشند.

معظم له  همچنین توجه به قرآن و خواندن قرآن به صورت روزانه و تقدیم ثواب آن به حضرت ولی عصر (عج) را مورد تاکید قرار دادند و افزودند: آنکه با امام زمان (عج) باشد با همه انبیاء و ائمه اطهار (ع) است، ‌شما ما را دعا کنید و ما هم شما را دعا می‌کنیم.

بر  اساس اعلام روابط عمومی بنیاد شهید قم،در ابتدای این دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم حضور مراجع عظام تقلید را در عصر غیبت حضرت ولی عصر(عج)، نعمت بزرگی برای مسلمانان ذکر کرد و افزود: بهره‌مندی از بیانات و رهنمودهای حضرتعالی در راستای تقویت خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران خادمان به این خاندان را یاری می‌رساند.

سید جواد هاشمی افزود: تلاش داریم تا در فرصت به دست آمده خادم صدیقی برای خاندان معظم شهدا و ایثارگران باشیم.

 

 منبع:حوزه

211008

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین