عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۱۰۴
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
مديركل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت از اعزام حدود نيم ميليون نفر زائر ايراني به سرزمين وحي خبر داد و اظهار كرد: اين اعزام‌ها در قالب ۱۵۵۲ پرواز به كشور عربستان صورت گرفته است.

عقیق: حسن سرخوش، مديركل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت گفت: تاكنون ۴۹۰ هزار و ۳۰۹ زائر ايراني در قالب ۱۵۵۲ پرواز به سرزمين وحي اعزام شده اند.
وي با اشاره به بازگشت
۴۵۰ هزار زائر ايراني به كشور، اظهار كرد: خوشبختانه اين تعداد از زائران عمره گزاران كشورمان، مناسك عمره را با موفقيت به پايان رسانده اند و هم اينك به ميهن اسلامي بازگشته اند.
سرخوش افزود: تاكنون
۱۳۲ هزار و ۷۵۹ زائر با ۴۰۳ پرواز شركت هواپيمايي ايران اير، ۱۲۰ هزار و ۷۰۰ زائر با ۳۷۵ پرواز شركت هواپيمايي ماهان و ۲۳۶ هزار و ۸۴۳ زائر با ۷۷۳ پرواز شركت هواپيمايي سعودي به كشور عربستان اعزام شده اند.
مديركل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت ادامه داد: تاكنون اطلاعات گذرنامه
۶۲۶ هزار و ۵۵۴ زائر ايراني براي صدور رواديد به كنسولگري‌هاي عربستان در تهران و مشهد ارسال شده كه از اين تعداد موافقت الكترونيكي براي ۵۶۷ هزار و ۹۲۰ نفر از عربستان دريافت و رواديد ۵۳۶ هزار و ۶۵۹ نفر نيز صادر شده است.
سرخوش با بيان اين كه در حال حاضر حدود
۲۳ هزار زائر ايراني در مدينه و ۲۳ هزار زائر ايراني در مكه مكرمه حضور دارند، اضافه كرد: روزانه ۱۴ پرواز از ۲۰ايستگاه پروازي كشور به مقصد فرودگاه مدينه منوره و جده انجام مي‌گيرد.
وي يادآور شد: عمليات اعزام زائران با سرزمين وحي با اعزام نخستين گروه زائران ايراني در
۲۶ آذر ماه آغاز شد كه اين روند تا ۵ تيرماه ادامه خواهد داشت.
براساس اعلام رسمي سازمان حج وزيارت، قرار است تا پايان عمليات بيش از
۸۰۰ هزار زائر ايراني به سرزمين وحي اعزام شود.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین