عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۵
سرماخوردگي، دل پيچه، اسهال به ميزان كمتر، فشارخون، ديابت، دردهاي عضلاني و درد مفاصل از جمله بيماريهايي است كه زائران در فصل بهار براي درمان آن به درمانگاه ولايت مراجعه مي‌كنند.

عقیق:مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر در نجف اشرف دو درمانگاه ولايت و قصر المولي را داير كرده است كه درمانگاه ولايت به صورت شبانه روزي به زائران اميرمؤمنان امام علي (ع) خدمات پزشكي ارائه مي‌دهد.
اتاق پزشك، اتاق آزمايشگاه، اتاق تحت نظر، انبار دارو و اتاق تزريقات، بخش‌هاي مختلف درمانگاهي را تشكيل مي‌دهد كه به گفته دكتر حسين آقاميري مسؤول آن، در حال حاضر پذيراي روزانه
۲۵۰ بيمار است كه اين تعداد در روزهاي مناسبتي و ملي به ۴۰۰ و در ايام ماه صفر و اربعين به بيش از ۸۰۰ تن مي‌رسد.
دكتر آقاميري مأموريت پزشكان و پرستاران درمانگاه‌هاي تحت نظارت مركز پزشكي هلال احمر در عتبات را
۱۵ روز تا ۳ ماه عنوان و ابراز كرد: پزشكان و پرستاراني كه براي خدمت‌رساني به زائران عازم عتبات مي‌شوند معمولا ۵ روز در كاظمين، ۵ روز در نجف و ۵ روز در كربلا اين وظيفه را به عهده مي‌گيرند.
سرماخوردگي، دل پيچه، اسهال به ميزان كمتر، فشارخون، ديابت، دردهاي عضلاني و درد مفاصل از جمله بيماريهايي است كه زائران در فصل بهار براي درمان آن به درمانگاه ولايت مراجعه مي‌كنند.
يكي از پزشكان اين درمانگاه مي‌گويد كه بيشتر زائراني كه براي درمان مراجعه مي‌كنند، با توجه به گرد و غبار كشور عراق دچار آلرژي مانند سرفه، عطسه و گلودرد هستند، برخي هم تقاضاي دارو دارند كه البته در صورت تشخيص، اين دارو به آنها تحويل داده مي‌شود.
دكتر آقاميري در ادامه سخنان اين پزشك با بيان اينكه مراجعه مجدد بيماران به اين درمانگاه زير پنج درصد است، گفت: بيشترين مراجعه زائران به درمانگاه ولايت نجف قبل از اذان ظهر و پس از نماز مغرب و عشا صورت مي‌گيرد.
مسؤول درمانگاه ولايت نجف افزود: برخي زائران دچار فشار خون و قند هستند كه براي اين بيماران دارو تجويز و افت قند يا بحران فشار خون آنان تحت نظر قرار مي‌گيرد تا حال آنها رو به بهبودي رود، اما در صورت عدم كنترل فورا به بيمارستان منتقل مي‌شوند.
وي اين را هم اضافه مي كند كه در حال حاضر درمانگاه ولايت مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر در نجف اشرف با كمبود دارو مواجه نيست.










منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین