عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۰۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌البیت (ع) از گسترش فعالیت دانشگاه اهل‌البیت (ع) در سراسر ایران با برنامه‌ریزی‌های انجام شده خبر داد.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری در حاشیه برگزاری همایش سبک زندگی امام هادی(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، بر لزوم گسترش فعالیت دانشگاه اهل‌البیت(ع) در سراسر کشور تاکید کرد.

وی ادامه داد: فعالیت دانشگاه اهل‌البیت(ع) در کشور از حدود 14 سال پیش آغاز شده است و خوشبختانه در این سال‌ها شاهد تحولات و توفیقات خوبی در این دانشگاه بوده‌ایم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌البیت(ع) افزود: بررسی سوابق و گذشته دانشگاه اهل‌البیت(ع) در کشور نشان می‌دهد که این دانشگاه توانسته است دین خود را به دین مبین اسلام و ائمه اطهار(ع) به خوبی ادا کند.

اختری با اشاره به لزوم گسترش فعالیت‌های دانشگاه اهل‌البیت(ع) در استان‌های مختلف کشور، از بررسی طرحی مبنی بر توسعه فعالیت‌های این دانشگاه در سراسر ایران اسلامی خبر داد.

3 مرکز علمی اهل‌البیت (ع) در سایر کشورها برپا می‌شود

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌البیت (ع) همچنین از برپایی سه مرکز علمی اهل‌البیت (ع) در سایر کشورها به همت این مجمع خبر داد.

اختری ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است تا دو دانشگاه و یک مؤسسه علمی به همت مجمع جهانی اهل‌البیت (ع) در سایر نقاط جهان غیر از ایران اسلامی دایر شود.

وی تصریح کرد: مجمع جهانی اهل‌البیت (ع) برنامه‌های خوبی در راستای تقویت علمی دوست‌داران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در دست اجرا دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌البیت (ع) با اشاره به فعالیت‌های علمی مجمع جهانی اهل‌البیت (ع) در سایر کشورها اظهار داشت: به زودی و با طی مراحل اداری، دو دانشگاه و یک مؤسسه پژوهشی و علمی در کشورهای دیگر راه‌اندازی می‌شود.

اختری اضافه کرد: بر اساس اولویت‌بندی‌های انجام شده، یک دانشگاه در هندوستان و یک دانشگاه هم در یکی از کشورهای آفریقایی برپا خواهد شد.

 


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین