عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
آیت‌الله مکارم شیرازی؛
مرجع عالی‌قدر جهان تشیع حفظ جوانان از آسیب‌ها را منوط به تمسک به قرآن دانست.

عقیق: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در پیامی به مسابقات پنجگانه قرآن کریم و معارف اسلامی دانش‌آموزان این استان، بیان کرده است: آشنایی جوانان و نوجوانان با این کتاب بزرگ، آنان را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش او برای تخریب مبانی اعتقادی و اخلاقی حفظ می‌کند.

این مرجع عالی‌قدر در ادامه پیام خود افزوده است: قرآن، کلام نورانی خدا، دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است.

در متن پیام آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین تصریح شده است: در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بی‌رحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند، بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند.

این عالم و مفسر قرآن ادامه داده است: قرآن همان حبل‌الله و رشته محکم الهی است که تمام دل‌ها را به هم مربوط می‌کند.

وی با بیان آیه شریفه «وَ اعتَصِموا بِحَبل الله جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقوا» اضافه کرده است: اعتصام به حبل‌الله همان تمسک عمومی به تعلیمات این کتاب بزرگ است.

در پیام آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین آمده است: این همان نور و هدایتی است که در آیات 15 و 16 سوره مائده به آن اشاره فرموده و می‌گوید: «قَد جاءَکُم مِنَ الله نُورٌ وَ کِتابٌ مُبینٌ یَهدِی بِهِ الله مَنِ اتَّبَعَ رِضوانَهُ سُبُلَ السَّلامِ وَ یُخرِجُهُم مِنَ الظّلُماتِ اِلَی النُّور».

این مرجع عالی‌قدر با بیان این که همگان در پرتو هدایت قرآن از ظلمات پراکندگی، اختلاف، نزاع و کشمکش رهایی می‌یابند، افزوده است: اینجانب به عزیزانی که در این مسابقات و فعالیت‌های قرآنی شرکت کرده‌اند تبریک می‌گویم و مطمئن هستم که این عزیزان با آشنایی با قرآن و تعلیمات حیات‌بخش اسلام راه سعادت و خوشبختی را می‌پیمایند.

وی دانش‌آموزان اهل قرآن را افرادی دانسته است که آینده کشور به دست با کفایت آنان ساخته می‌شود به شرط اینکه همواره در سایه هدایت‌های قرآن گام بردارند.

آیت‌الله مکارم سپس تصریح کرده است: آیاتی از قرآن را بعد از نماز صبح بخوانید و درباره معنی آن بیندیشید و محتوای آن را در زندگی خود پیاده کنید تا لذت خوب زیستن، آرامش روح، آسودگی خاطر و پیشرفت و ترقی را بچشید.

 


منبع:فارس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین