عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۹۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
حجت الاسلام آقا تهرانی و حاج ابوذر بیوکافی در مسجد جامع ابوذر
نسبت به نعمت های خدا شاکر باشید، مودب باشید. این کسی که به تو نیکی کرده حالا شاید یکدفعه تند شد و چیزی گفت، شما تند نشو، یادت نرود، ما بچه مسلمانیم، ما که نباید هر کاری غربی ها می کنند بکنیم...

مداحی حاج ابوذر بیوکافی

عقیق: مراسم عزاداری حضرت أم البنین سلام الله علیها در مسجد جامع ابوذر برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی به سخنرانی در پیرامون شخصیت حضرت أم البنین علیها سلام پرداخت و حاج ابوذر بیوکافی مداحی کردند.

در ادامه نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام آقا تهرانی را بخوانید:

* یکی از حُسن های اینکه ما در مساجد جمع می شویم، این است که من شما را می شناسم، شما مرا می شناسید، من شما را می بینم، شما مرا می بینید، من شما را دوست می دارم، شما به من علاقه مند می شوید.

* در رساله امام سجاد سلام الله علیه آمده است که امام می گوید: مکبر، کسی که الله اکبر می گوید پشت بلندگو حق بر گردن تان دارد، حق او را ادا کنید، موذن، حق به گردنتان دارد، همینطور یک مَرکَب، اُلاغ، ماشین که تو را می برد، حق به گردن تو دارد، این درخت که زیر سایه اش می روی، حق به گردنتان دارد، مبادا شاخه اش را بشکنید.

* نسبت به نعمت های خدا شاکر باشید، مودب باشید. این کسی که به تو نیکی کرده حالا شاید یکدفعه تند شد و چیزی گفت، شما تند نشو، یادت نرود، ما بچه مسلمانیم، ما که نباید هر کاری غربی ها می کنند بکنیم، ما باید آداب اسلامی را بلد باشیم.

* انقلاب را ببینید، چقدر خداوند به ما عطا کرد از برکت این انقلاب. بله نقایصی هم هست، برخی مسئولین خوب نیستند، برخی هایشان هم به وظایفشان عمل نمی کنند، اما خیلی خوبی داریم. خیلی هم خدا به ما عطا کرده است.

* یکی از ویژگی های جناب أم البنین سلام الله علیها این است که به زیبائی خوبی های امام مجتبی و امام حسین و امام علی صلوات الله علیهم اجمعین را می دید. بچه هایش را خوب تربیت کرد، واقعا قمر بنی هاشم، بعد از امام حسین و امام سجاد علیهما السلام در کربلا اول است. آفرین بر این مادر.

* اگر تمام دنیا هم امام حسین علیه السلام را تنها می گذاشتند، قمر بنی هاشم حسین را تنها نمی گذاشت. ما ندیدیم قمر بنی هاشم را، اما خودمان می فهمیم بعد از 1400 سال. دو امان نامه برای حضرت عباس آمد، ولی اگر میلیون ها دعوت نامه هم می آمد، حسین را رها نمی کرد. این تربیت می خواهد.

* ما می خواهیم که مردم از ما راضی باشند، اما به فکر نیستیم که صاحب این مردم، حضرت ولی عصر أرواحنا فداه از ما راضی باشد، از او غافلیم. او اصل کار است. می خواهیم مسئولین از ما راضی باشند، اما غافلیم از اینکه ولی فقیه باید راضی باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
0
سلام.ممنون میشم تو سایتتون این خبر رو کار کنید.
سومین اجتماع مدافعان حرم تحت شعار "نحن قواه الحیدریه" در رشت

سومین اجتماع مدافعان حرم تحت شعار "نحن قواه الحیدریه" با سخنرانی حجت‌الاسلام فداکار و مداحی حاج ابوذر بیوکافی به همت هیئت ثارالله (ع) رشت در شب وفات حضرت زینب سلام الله علیها برگزار می‌شود.

این مراسم چهارشنبه 24 اردیبهشت 93 از ساعت 21 در مسجد قدس رشت واقع در میدان فرهنگ برگزار خواهد شد.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین