عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۸۰۱
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
صاحب الزمان(عج) زیباترین و خوش صورت ترین مردم است زیرا که شبیه ترین مردم به پیامبر(ص) است و به راستی ثابت شده از احادیث که رسول الله(ص) زیباترین و خوش صورت ترین مردم بوده است.

"عقیق: مکیال المکارم فى فوائد الدعاء للقائم" یکى از کتاب هاى ارزشمند شیعه، نوشته آیت ‏اللّه‏ سیدمحمدتقى موسوى اصفهانى(1348 ـ 1301ق) است که به قصد اداء حق حضرت بقیة‏اللّه(عج الله تعالی فرجه) که حقش بر گردن ما افزون‏تر از همه مردم است، احسانش بیشتر و بهتر از همه شامل حال خلق مى‏شود و نعمت ها و منت ها بر ما دارد، به رشته تحریر درآمده است.

اصل کتاب به زبان عربى است و مؤلف در مقدمه مى‏نویسد:

"
چون ما نمى‏توانیم حقوق آن حضرت(علیه السلام) را ادا نماییم و شکر وجود و فیوضاتش را آن طور که شایسته است، بجا آوریم بر ما واجب است آن مقدار از اداى حقوق آن حضرت را که از دستمان ساخته است، انجام دهیم. . . بهترین امور در زمان غیبت آن حضرت(عج الله تعالی فرجه)، انتظار فرج آن بزرگوار و دعا براى تعجیل فرج او و اهتمام به آنچه مایه خشنودى آن جناب و مقرب شدن در آستان اوست، مى‏باشد."
 
جمال و زیبایی آن حضرت

بدان که مولای ما حضرت صاحب الزمان(علیه السلام) زیباترین و خوش صورت ترین مردم است زیرا که شبیه ترین مردم به پیامبر اسلام می باشد. چنانکه در کمال الدین از رسول الله مروی است که فرمود: مهدی از فرزندان من است نامش نام من و کنیه اش کنیه من، شبیه ترین مردم به من از لحاظ اخلاق و خلقت است غیبت و حیرتی خواهد داشت که امت ها در آن گمراه می شوند مانند ستاره شهاب می آید زمین را از قسط و عدل آکنده می کند و همچنان که از ظلم و ستم پر شده باشد.

حالا که دانستی آن حضرت شبیه ترین مردم به رسول خداست. بدان که به راستی ثابت شده از نص احادیث که رسول الله زیباترین و خوش صورت ترین مردم بوده است.

از طریق عامه از پیامبر مروی است که فرمود: مهدی طاووس اهل بهشت است.

و نیز از حضرت رسول اکرم آمده که فرمود: مهدی مردی از فرزندان من است رنگ او رنگ مردم عرب و بدن او بدن بنی اسرائیل است بر گونه راستش خالی است که مثل ستاره درخشنده است، همچنین پیامبر(ص) فرمود: مهدی از ما فراخ پیشانی و باریک بینی است.


و اما وجه تشابه آن حضرت به شهاب ثاقب: شاید به خاطر این باشد که به طور ناگهانی ظهور می کند چنانکه این معنی در چند روایت آمده و یا اینکه مانند ستاره شهاب می درخشد، شاهد بر این احتمال روایاتی است که در باب نور آن حضرت خواهد آمد و یا به خاطر اینکه شیاطین را طرد و دفع می کند، همان طور که با شهاب ثاقب طرد می شوند.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین