عقیق |‌ aghigh.ir

کد خبر : ۲۵۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۷
حجت الاسلام طبیعت پور چهاردهم محرم الحرام در هیئت جوانانِ ثارالله؛
در حدیثی دارد کسی آمد خدمت امام جواد(ع) و عرض کرد: می خواهم حجّ به جا بیاورم و از طرف شما و به نیابت از شما و پدرتان حجّ و طواف بجا بیاورم. اما بعضی ها می گویند جایز نیست برای اوصیاء الهی و ائمه(ع) این کار را انجام دهیم. آیا می شود یا خیر؟ پس حضرت این طور پاسخ داد: بله. طواف کن. این کار را انجام بده. هر چقدر می توانی این کار را انجام بده!
آنچه می خوانید گزیده ای از سخنان حجت الاسلام طبیعت پور در هیئت جوانان ثارالله است که در شب چهاردهم محرم بیان شده است:

بحثِ امشبِ ما درباره هدیه کردنِ ثواب است. این که آیا ما می توانیم ثوابِ اعمال خود را به کسی از مؤمنین هدیه کنیم؟ جواب این سؤال بسیار واضح است. بله. می شود.
مثلا می خواهم همه مؤمنین را در ثوابِ یک صلوات شریک کنم. خب، این صلوات به چه کسی می رسد؟ به کدامشان می رسد؟ به همه آن ها می رسد: به آدم(ع)، به ابراهیم، به نوح، به موسی، به عیسی.
همه از ثواب این صلوات استفاده می کنند! همه بهره می برند. همه محبین اهل بیت از ثوابِ حتی یک صلوات بهره می برند.
چرا انقدر ما خِساسَت می کنیم؟؟!! همه را شریک کنیم در ثواب صلوات.  صلوات هدیه کنیم. از ما که چیزی کم نمی شود اگر دیگران را نیز شریک کنیم.
آیا فقط مرده ها را می توان شریک کرد؟ یا زنده ها را هم می شود؟ همه را می شود؛ زنده ها و مرده ها را می شود شریک کرد در ثوابِ اعمالمان. حتی کسانی که به دنیا نیامده اند!!
همه محبّین اهل بیت از ثواب صلوات بهره می برند. چرا بُخل و خِساسَت به خرج می دهیم؟ از ما چیزی کم نمی شود که!!
قاعده ای که می خواهم امشب عرض کنم این است که : بعضی می گویند ما برای دیگران ثواب هدیه می کنیم، اما برای ائمه درست و صحیح نیست این کار.

بنده عرض می کنم می شود این کار را انجام داد. بسیار هم درست است. این تصورِ غلطی است که نمی توان این کار را انجام داد.
در حدیثی دارد کسی آمد خدمت امام جواد(ع) و عرض کرد: می خواهم حجّ به جا بیاورم و از طرف شما و به نیابت از شما و پدرتان حجّ و طواف بجا بیاورم. اما بعضی ها می گویند جایز نیست برای اوصیاء الهی و ائمه(ع) این کار را انجام دهیم. آیا می شود یا خیر؟ پس حضرت این طور پاسخ داد: بله. طواف کن. این کار را انجام بده. هر چقدر می توانی این کار را انجام بده! این کار جائز است!
چه کسی گفته نمی شود به معصومین ثواب هدیه کرد؟؟!! این ها شبهه است. از اهل بیت(ع) ما را دور می کنند. چه اشکالی دارد در مراسم اهل بیت بگوییم شادی روح امام حسین(ع) فاتحه مع الصلوات؟؟!!!
چه اشکالی دارد ثواب ختم قرآن به سیدالشهداء هدیه کنیم. اشکالی ندارد. باید فرهنگ سازی کنیم. طبل و زنحیر می زنیم اما قرآن و صلوات برای امام حسین انجام نمی دهیم!

ادامه حدیث می فرماید که شخص از سفر حج بازگشت و پس از ۳ سال خدمت امام رسید و عرض کرد: من آن سال حجّ را بنا به کیفیتی که بیان کردم انجام دادم. اما به دلم چیزی افتاد و طبق آن انجام دادم. حضرت پرسیدند: چه چیزی بر دلت افتاد؟ شخص گفت: روزی را به پیامبر(ص) اختصاص دادم و طواف نمودم. روزی را به امیرالمؤمنین(ه). همینطور هر روز را به یکی از ائمه اختصاص دادم تا این که روز دهم را به شما اختصاص دادم. پس حضرت فرمود: بخدا قسم دین و روشی را برای خود قبول کرده ای که خدا عبادت کسی را قبول نمی کند مگر با این روش!!

باید برای ائمه ثواب هدیه کرد. برای امام زمان(عج) صدقه کنار بگذارید. شخص در ادامه حدیث می فرماید: آقا جان! من یک روز نیز برای مادرتان فاطمه زهرا(س) اختصاص دادم. نظر شما چیست؟ حضرت فرمودند: تا می توانی زیاد این کار را انجام بده. چرا که با فضیلت ترین عملی که می توانی انجام بدهی همین هدیه کردنِ ثواب است.
خیلی چیزها گیرتان می آید! ثواب هدیه کنید. ثواب هایی که هدیه می کنیم حتماً می رسد به حضرات معصومین(ع). حتی اعمال واجب را هم می توان این کار را کرد. ثواب نماز واجب را به حضرات معصومین هدیه کنید، آن ها عنایت می کنند! مطمئنا متضرّر نمی شویم!

حضرات معصومین هم هدیه را بی پاسخ نمی گذارند. در روایت داریم که ائمه به خاطر هدیه دادنِ شاخه گلی از طرفِ غلامان یا کنیزانِ خود، آن ها را در راه خدا آزاد می کرد!!
آن حضرات هدیه های ما را بی پاسخ نمی گذارند. کافی است آن ها یک نظر کنند؛ شاید ما را هم از قید و بند نفس و شیطان آزاد و رها کنند...
پس درس امشب ما این است. باید این مطلب فرهنگ سازی شود. باید اعمال و اذکار و صلوات و عبادات را انجام بدهیم و ثوابش را به ائمه هدیه بفرستیم.
 
 
کدخبرنگار:۲۱۲۱۱۳
پربازدیدترین اخبار
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
سلام.آیا اهل بیت علیهم السلام با توجه به اینکه منشا فیوضات هستند هیچ نیازی به هدایای معنوی ما مثل قرایت قران و صلوات نثار روح شریفشان دارند؟ودر صورت تایید بفرمایید که هدایای معنوی ما مثل قرایت قران و صلوات چه نقشی در ترفیع مقام ان بزرگواران دارد ؟باتوجه به اینکه آن حضرات خودشان انسان کامل هستند
تازه ها
پربحث ها