عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
رزمندگان حزب‌الله علاوه بر پاسداری از اماکن مقدس شیعیان در سوریه در شهر صیدنایا نیز مشغول حراست از کلیسای تاریخی دیر الشیروبیم هستند که تروریست‌های تکفیری در ماه‌های گذشته قصد حمله به آن را داشتند.

عقیق: نسخه اینترنتی روزنامه اخبار الیوم با انتشار تصویری از احترام نظامی یکی از مجاهدان حزب‌الله لبنان به تمثال حضرت عیسی(ع) در «دیر الشیروبیم» واقع در شهر صیدنایا آن را ستود.

کاربران شبکه‌های اینترنتی و بخصوص مسیحیان این تصویر را برترین گواه همراهی رزمندگان حزب الله در پاسداری از اماکن مقدس مسیحیان می دانند و صدها "کامنت" در قدردانی از آنان نوشته‌اند.

در تصویر منتشر شده یکی از رزمندگان حزب‌الله درحالی‌که پرچم حزب‌الله را بر روی دوش خود دارد به تمثال حضرت عیسی(ع) که در ارتفاع بالایی از قله دیر الشیروبیم قرار دارد احترام نظامی داده است.

این عکس از یک طرف بیانگر وحدت ملی بین طیف‌های مختلف ملت سوریه در برابر تروریست‌هایی است که از گوشه و کنار دنیا به سوریه آمده‌اند تا همه چیز را نابود کنند و از طرف دیگر اخلاق و رفتار پسندیده نیروهای حزب‌الله را در مقابل پیروان سایر ادیان و مذاهب به تصویر می‌کشد و این درحالی است که تکفیری‌های القاعده هیچ‌گونه اختلاف مذهبی و دینی را برنمی‌تابند.

رزمندگان حزب‌الله علاوه بر پاسداری از اماکن مقدس شیعیان در سوریه در شهر صیدنایا نیز مشغول حراست از کلیسای تاریخی دیر الشیروبیم هستند که تروریست‌های تکفیری در ماه‌های گذشته قصد حمله به آن را داشتند.

تمثال حضرت عیسی(ع) در منطقه صیدنایا پس از مجسمه مشهور حضرت عیسی مسیح که در بالای کوه "کورکووادو" شهر ریودوژانیرو واقع شده است بزرگترین مجسمه از عیسی مسیح در کل دنیا می‌باشد.

این مجسمه برنزی در سال 2013 و توسط هنرمندان ارمنستانی و با هدف برقراری صلح و امنیت در سوریه ساخته شده است.

دیر الشیروبیم در نزدیکی منطقه صیدنایا در ریف دمشق در جنوب سوریه و در ارتفاع 2000 متری سطح دریا قرار دارد.

کلمه شیروبیم لغتی آرامی است که به معنای فرشتگان است و این دیر چون در ارتفاع بالا و برسر قله کوه‌ها قرار دارد و گفته می‌شود، به آسمان نزدیک است، به این نام نامیده شده است.

از بالای این دیر تمام شهر دمشق و کوه‌های صنین و الشیخ و مناطق دور دستی از سوریه و لبنان قابل مشاهده است.


 

 منبع:جام

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین