عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۶۴۸
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۲
مفتی اعظم استرالیا:
گروه اندیشه: عضو شورای علمای دانشگاه الازهر مصر گفت: وهابیت تکفیری، یک شر و همچون یک ابزار انفجاری است که در تلاش است هر لحظه دنیای اسلام را به نابودی بکشاند.
عقیق: شیخ تاج‌الدین الهلالی، مفتی اعظم استرالیا در گفت‌وگویی گفت: در دنیای امروز، دو جریان حاکمیت دارد، یکی جریان استعمار و سلطه بر ملت‌ها و سرزمین‌ها و یکی جریان مقابله با این زیاده‌خواهی‌ها.

وی افزود: در سال 60 (ه.ق) دو جریان شکل گرفت، یکی از این جریان‌ها می‌خواست ولایتعهدی را تثبیت کند که در آن، یزید بر مردم حاکم شد و قرآن و سنت پیامبر(ص) را زیر پا گذاشت. این جریان امروزه هم در جهان وجود دارد که می‌خواهد مردم را تحت استعمار و استثمار خود در بیاورد و وجود خود را در وابستگی به آمریکا می‌بیند.

عضو شورای علمای دانشگاه الازهر مصر بیان کرد: جریان دوم، جریانی است که ولایت‌عهدی یزید را رد می‌کند. این‌ها می‌خواهند عالم اسلامی را در راه صحیح به حرکت در بیاورند که بحث شرقی و غربی را رد می‌کند. موضوعات این جریان، وحدت اسلامی، فرهنگ، عزت، کرامت و فقه مقاومت در برابر دشمنان اسلام است. جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر این جریان را رهبری می‌کند.

الهلالی اظهار کرد: منافقین با حمایت و دستورپذیری از دولت‌های غربی و در رأس آن‌ها، رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا، درصدد تضعیف جریانی است که به مقابله با استعمار برخاسته، زیرا وجود مکاتب روشن‌گری همچون اسلام ناب، منافع استعمارگران را تهدید می‌کند.

وی ابراز کرد: اهل سنت و اهل تشیع باید اسلام را از قرآن و سنت صحیح محمدی دریافت کنند و خودشان را محصور و محدود در یک مذهب خاص نکنند. اگر خودشان را در یک مذهب خاص محدود و محصورکردند به نتیجه‌ای نمی‌رسند و این تنگ‌نظری است.

مفتی اعظم استرالیا بیان کرد: یکی از بزرگترین خطراتی که امروز دنیای اسلام را با تهدید جدی مواجه کرده است، قوت گرفتن گروه‌های تکفیری است و مسلمانان باید مراقب باشند؛ چون تکفیری، شری است که اگر همه را در برگیرد جامعه اسلامی را نابود می‌کند و همچون یک ابزار انفجاری است که هر لحظه دنیای اسلام را به نابودی می‌کشاند

 

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین