عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۶۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۶
معرفی کتاب. . .
'ناجی: ظهور مهدی موعود و جهان فردا' به بررسی فتنه ها و حوادث مهم آینده جهان علائم و نشانه های ظهور حضرت مهدی و جهان پس از ظهور می پردازد.

"عقیق: ناجی؛ ظهور مهدی موعود و جهان فردا" مروری بر مقوله "مهدویت و انتظار" از منظر آموزه‌های اسلامی و صاحبان ادیان الهی و اندیشمندان غرب است. در این پژوهش ابتدا به بررسی غیبت امام مهدی(عج) و اوضاع جهان در عصر غیبت به‌ویژه تشکیل و اداره حکومت اسلامی توسط ولی فقیه پرداخته شده و سپس فضیلت انتظار فرج و ضرورت آمادگی برای ظهور بررسی شده است.
آنگاه به بررسی طول عمر و غیبت طولانی امام مهدی پرداخته شده و فلسفه و حکمت غیبت و ظهور بیان شده است. آنگاه به مقوله مهدویت از نگاه غرب اشاره شده و علائم و نشانه‌های ظهور امام مهدی(ع) بیان شده و وضعیت کشورهای اسلامی و غیراسلامی در قبل و بعد از ظهور، وضعیت جهان اسلام و افراد مسلمان در آخرالزمان، چگونگی غلبه امام مهدی بر قدرت‌های جهانی و وضعیت جهان در عصر ظهور و مساله رجعت و قیامت بررسی شده است.
نویسنده در مقدمه این کتاب آورده است:
"
قیام و ظهور مردی از خاندان پیامبر اسلام در آخرالزمان به منظور برپایی حکومت عدل جهانی در آینده تاریخ بشر یکی از مسلمات عقاید اسلامی است که عموم مسلمانان از شیعه و سنی بر آن اتفاق دارند و اخبار و روایات فراوانی از پیامبر اسلام و هر یک از امامان درباره قیام و ظهور آن مردم نقل شده که تعداد این روایات به حدی فراوان است که درباره کمتر موضوعی از موضوعات اسلامی این اندازه حدیث وارد نشده است البته وقت ظهور آن مرد بر کسی روشن نیست و این امر از رازهایی است که مثل برپایی رستاخیز تنها بر خداوند مکشوف است در عین حال بسیاری از نشانه ها و عالئم ظهور آن حضرت در روایات آمده است.
براساس احادیث حضرت مهدی در آخرالزمان در روزگار سخت و پر از اختلاف و ناامنی می آید و خداوند به وسیله او زمین را پر از قسط و عدل می نماید.
درباره فتنه ها و حوادث آخرالزمان احادیث بسیاری از حضرت رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) رسیده است و در این کتاب بخش هایی از آن آمده است.
فتنه ها و حوادث مهم آینده جهان علائم و نشانه های ظهور حضرت مهدی و جهان پس از ظهور است که در 10 بخش به رشته تحریر درآمده است."
شایان ذکر است، "ناجی: ظهور مهدی موعود و جهان فردا" نوشته علی نیک زاد با بهای 3500 تومان ازسوی انتشارات حق بین روانه بازار نشر شد.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین