عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۷۳۸
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱
هزاران زائر هر شب جمعه به زيارت عتبات عاليات كربلاء مي‌ايند، به همين منظور استان مقدس عباسي بسياري از پروژه‌هاي خدمات رساني به وهله اجرا در اورده است تا بهترين استقبال را از زائرين گرامي داشته باشد و وسايل اسايش انان را فراهم سازد.

عقیق: بعضي‌ها شك دارند و معتقدند كه سندي مشخص براي زيارت امام حسين عليه السلام در شب‌هاي جمعه وجود ندارد. و اين سخن به تكرار نزد افراد نقل مجالس شده است.

آيا به راستي سندي براي فضل زيارت امام حسين عليه السلام در شب جمعه وجود ندارد؟

همانا زيارت امام حسين عليه السلام در شب جمعه از جمله زيارت هايي است كه در باره ان روايات متعددي نقل شده است، كما اينكه در كتاب «وسايل الشيعه لتحصيل مسائل الشريعه» تأليف محمد بن حسن حر عاملي تأكيد بر استحباب زيارت امام حسين عليه السلام در هر شب جمعه و روز جمعه شده است.

از جمله اين روايات ميتوان به روايت زير اشاره كرد: از جعفر بن محمد بن قولويه در مزار از پدرش، از سعد، از احمد بن محمد و احمد بن ادريس، از عمركي، از صندل، از داوود بن يزيد، از ابي عبدالله جعفر بن محمد صادق عليه السلام كه فرمودند: «هركس شب جمعه قبر امام حسين عليه السلام را زيارت كند تمام گناهان او بخشيده خواهد شد، و از دنيا نمي‌رود درحالي كه حسرتي از ان به دل داشته باشد، و مسكن او همراه حسين بن علي عليه السلام خواهد بود».

همچنين امام عليه السلام فرمودند: اي داوود، چه كسي دوست ندارد تا همسايه حسين بن علي باشد؟

گفتم: كسي كه به فلاح و رستگاري نرسيده باشد.

و از پدرش و برادرش و جمعي از مشايخش، از محمد بن يحيي و احمد بن ادريس، از حمدان بن سليمان، از عبدالله بن محمد يماني، از منيع بن حجاج، از يونس، از صفوان جمال، كه گفت، امام صادق عليه السلام فرمودند: «ايا از قبر حسين عليه السلام بر تو نصيبي است؟» گفتم: جانم فدايتان، ايا ايشان را زيارت ميكنيد؟ امام فرمود: چگونه ايشان را زيارت نكنم، در حاليكه خداوند هر شب جمعه همراه تمام فرشتگان الهي و پيامبران و اوصيا و رسول خدا محمد افضل انبياء به زيارت او مي‌ايند.

گفتم: جانم به فدايتان، پس ايشان را هر شب جمعه زيارت كنيم، گويا زيارت خداوند كرده ايم؟

امام عليه السلام فرمود: اري اي صفوان، ان را در پيش گير، زيارت قبر حسين براي تو ثبت خواهد شد كه همانا ان تفضيل است، و ان تفضيل است.

(زيارت پروردگار كنايه اي از نزول رحمت خاص او بر حسين بن علي و زائرين حرمش مي‌باشد و كلام امام عليه السلام كه ان تفضيل است، يعني زيارت پروردگار)

اينگونه است كه هزاران زائر هر شب جمعه به زيارت عتبات عاليات كربلاء مي‌ايند، به همين منظور استان مقدس عباسي بسياري از پروژه‌هاي خدمات رساني به وهله اجرا در اورده است تا بهترين استقبال را از زائرين گرامي داشته باشد و وسايل اسايش انان را فراهم سازد.

از جمله فعاليت‌هاي اخير صورت گرفته در اين زمينه مي‌توان به خريد بناها و هتل‌هاي پيرامون حرم مطهر اشاره كرد كه به منظور ايجاد فضايي مناسب براي زيارت و استراحت زائرين خريداري و پس از تخريب و بازسازي با فرش پوشانده شده است، همچنين قرار دادن پتو و سقاخانه و سرويس‌هاي بهداشتي و ساير خدمات براي استراحت زائرين و اقامه نماز و دعا.

قابل ذكر است كه ساير بخش‌ها نيز در شب‌هاي جمعه فعاليت چشم گيري دارند، از جمله انان مي‌توان به كفشداري‌ها و امانت داري‌ها و بازرسي‌ها در درب‌هاي ورودي حرم مطهر، و خدمات رساني واحدهاي مختلف بيرون صحن شريف و بخش نظافت حرم مطهر و خادمان اشاره كرد كه حركت زائرين را تنظيم و هدايت مي‌كنند، و بخش امنيت حرم كه امنيت و بازرسي‌هاي پيرامون و داخل حرم مطهر را بر عهده دارد.

همچنين حرم مطهر حضرت عباس عليه السلام جانب فرهنگي را نيز فراموش نكرده و با توزيع هزاران كتابچه فرهنگي در اين شب مبارك بين زائرين و برپايي سخنراني در صحن مطهر و پاسخگويي به زائرين محترم پيرامون مسايل شرعي و فقهي، قدم مؤثري در زمينه فرهنگ سازي ديني برداشته است.








منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین